Gå til innhold

Aopen Geforce 6600GT merkelig driver problem

Mheran

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp kjøpt Aopen Geforce 6600GT og har ellers Asus A7V8X-X hovedkort, 1024 ram og windows pro SP2 installert. Da jeg installerte kortet og skulle teste om alt fungere så fant jeg ut at videoavspilling (wmv,mpg etc) fungerer ikke i verken Media player eller Winamp :( Jeg trodde først vi snakket om directx problemer etter at jeg fant ut at i VLC så fungerte videoen i opengl modus, ikke directx modus.

Det som skjedde var et f eks i media player prøver den bare å starte videoen og da henger hele windows nesten. Dvs det som skjer er at cpu usage går opp på 100% og i rykk og napp klarer man som regel å drepe prosessen under enhetsbehandling.

Jeg kom over noen andre som hadde et problem som lignet på mitt i et amerikansk forum og prøvde da å ta roll-back på driveren til skjermkortet. Med driveren som kom med kortet på cd'en (versjon 66.81) fungerer video knirkefritt.

De andre driverne jeg har testet med er 77.72(liveupdate), 81.85(nvidia.com) og 76.44(aopen.com) Når jeg bruker noen av disse, så fungerer som sagt ikke videoavspilling andre steder enn i vlc i opengl modus. Forslag folkens? :cry: ...anyhow, worst case scenario. Hvor viktig er det å oppdatere skjermkortdriverne for akkurat det kortet??

Jeg må bare ta med til slutt at, uansett hvilken driverversjon jeg kjører så fungerer de 2 spillene jeg har testet (Battle for middle earth) og (Americas's Army) knirkefritt (jaja, så knirkefritt man kan forvente til et kort til 1300)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...