Heineoen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei!.. Klarer virkelig dette apparatet å slukke en brann en bil? http://www.restyle.no/nyetilbud/brannslukkere.html Har mine tvil... Men trenger et brannsluknings apparat.. Hva er anbefalt størrelse? Bør jeg eventuelt kjøpe 2? Har et på 6kg (ABC) nå men det er litt tungt og kjedelig å se på.. Anbefalinger? Takk! Endret 9. november 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det står noe om slukningsevne i annonsen, prøv å finn ut hva 13B (eller hva det var) betyr.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hva betyr slukknings evne 13B og holder det til min personbil? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det står noe om slukningsevne i annonsen, prøv å finn ut hva 13B (eller hva det var) betyr.. 5112888[/snapback] Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Er vel ikke noe problem å kjøpe spraylakk på boks å lakke 1,2kg apparatet. Da får du jo det akkurat som du vil og det blir ikke kjedelig å se på. generelt sett anbefaler jeg deg å ha med så stort som overhode mulig brannslukkningsapparat. Bedre med for mye enn for lite. Jeg TROR og bare TROR at det er 600g apparater som er påkrevd i en minibuss, men om de har slukningsevne til en personbil avhenger helt av om de brukes riktig og hvor brannen er. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 600g ABC tømmes på et par sekunder så du må tenke deg godt om hvor du starter slukkingen. 1kg av samme typen ville jeg ha gått for, varer lengre og tar ikke rare plassen heller. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har Flamebeater 1kg's apparat? I så fall hvor og pris Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Er vel ikke noe problem å kjøpe spraylakk på boks å lakke 1,2kg apparatet.Da får du jo det akkurat som du vil og det blir ikke kjedelig å se på. Den var smart Darksun! Har jeg ikke tenkt på... Men feks. hvis jeg ville hatt den i met. blå. Hvor skule jeg godt hen da? Ps. Noen som hvet om det går an å kjøpe noen fester slik at det slipper å ligge løst i baggaserommet? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Fåes kjøpt der du kjøpte apparatet tenker jeg... Matte det litt med fint vannslipepapir, så grunne, tørke, lakke Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Skal nok ikke store brannen til før et slikt lite apparat må gi tapt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75227 Kjøp heller et slikt. Endret 7. november 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skal nok ikke store brannen til før et slikt lite apparat må gi tapt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75227 Kjøp heller et slikt. 5115996[/snapback] Error i den siste linken din.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hmm....ja åkej. Mente at han skulle kjøpe et skikkelig CO2 apparat, istedet for et sånt jåle-apparat som egentlig bare er lagd for å se kult ut, og kanskje duger til å slukke en røyk. http://www.sikkerhetsbutikken.no/Gjensidig...e)&ShowTop=true Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Har et slikt ABC 6kg apparat jeg fant jeg ut.. De anbefaler 2kg til bil da.. Bør jeg bytte? Ikke vits å fylle bilen med 4kg ekstra akkurat?, eller? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Pulverapparat i bilen? Det kan fort gjøre mye skade. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Det står jo at de anbeflaer det jo? 2 kg: Brannklasse 13A-55B,C - anbefales til bil og båt pga. gode slokkeegenskaper og fordi det krever liten plass. Pris kr. 299,- Endret 9. november 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 http://www.mitsubishi-klubben.no/forumet/v...?t=150&start=90 Pulverapparat i bil er INGEN god ide!!!! Co2 apparat derimot :wink: Jeg har hatt skader for nærmere 18k pågrunn av pulverapparat :oops: Og hvis det skulle ta fyr under bilen din, og du sløkker det med pulverapparat dør mye av tectylen din.. Jeg hadde heldigvis et slik is-apparat (vet ikke hva som er på de, men det er jæ*** kaldt ihvertfall) når lant'n min tok fyr... Katalysatoren ble noget varm kan du si Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Uff da.., men gjelder dette motor også? Eller bare interiør? Har du noen fine priser på CO2 apparat da? Og hvilken størrelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå