Xvani Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Noen som har lest http://www.itavisen.no/art/1299343.html denne?? Herregud, det er jo helt vilt. Flere TB! Noen som vet når den settes i produksjon eller pris? _________________ - Ikke undervurder min manglende kompetanse, og få noreg ut av Norge! [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-08-26 17:38 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Som en av leserne av itavisen skrev: Quote: Hvor mange ganger har vi vel ikke hørt om firma som har funnet opp banebrytende og revolusjonerende metoder for å lagre enorme mengder data? Men har det noensinne slått an? Nei, vi får kjempe med våre "vanlige" harddisker en stund til tipper jeg... Ikke begynn å gled deg før de lanserer et produkt basert på denne "Heat-Assisted Magnetic Recording" teknikken :wink: Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Heh...ser ikke helt poenget med å måle lagringskapasitet i terraBITS. Uansett, som Anders sier, dette er nok enda et av de "revolusjonerende" lagringsmediene. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Joa, men dette virker jo litt mere dokumentert og bevist... Jeg mener Seagate er jo et kjent firma fra før (i de rette kretser) og det virker rart at de poster dette på siden sin sånn uten videre. (skryt) Store selskaper som seagate pleier da å holde slike ting skjult? Noen som har lest på Seagates sider? (orker ikke :wink:) Anders: Hvor fant du den quoten din?? er det et slags forum på itavisens sider?? (er jeg blind?) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Xvani, ja du er blind :wink: om du ser nederst på alle itavisens artikler står det "din kommentar" og "les kommentarer" på et bilde som dette: Har bare såvidt skomma pressemeldinga, og det virker som det var ganske så lenge fram til ferdig produkt. Så selv om Segate er anerkjent så tror jeg ikke vi kan forvente å se produkter basert på denne teknologien før tidligst i 2004-05(obs, vill spekulasjon fra min side) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Advarsel: Off topic!! Æsj, har savnet den funksjonen... Har vært et par artikler på itavisen som jeg har hatt lyst til å kommentere ganske kraftig :wink: Lenke til kommentar
jossa Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 før all reklamen så er det to knapper i litt lyse farger ved siden av et sp. tegn :wink: weeee min post nr.300 ja dere kan gratulere meg :wink: _________________ Windows is *NOT* a virus. Viruses *DO* something [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-08-26 18:57 ] Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Blir nok en stund til den vanlige forbruker kan se noe sånt tipper jeg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Men harddisker blir jo bare større og større de. For bare 3-4 år siden var 800Mb stort nok i massevis (og kosta rundt 1500kr). Det å si at man aldri kommer til å få bruk for det er jo en like lur uttalelse som da Bill Gates sa: "Computers are never going to need more than 640k memory" i nittenåttiettelleranna. Kan tenke meg spill blir mere og mere realistiske med tanke på textures og trenger derfor større og større lagringsplass. Før CD-spillene kom var det utenkbart med spill på 4-5 CD-plater. Da var Monkey Island 2 (11 disketter!) helt enormt. Nå er multi-cd spill stort sett normen. Om ett år er kanskje multi-dvd spill normen. What's next? _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-26 21:21 ] Lenke til kommentar
faLURks Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Jeg lagrer alt jeg ikke får plass til midlertidig på Cd'er til terrabyte diskene kommer. Har gjort dette noen måneder, og det går helt greit med en 24x brenner. Og ja, diskene kommer. De skulle egentlig komme for 2-3 år siden, men denne gangen tror jeg det går. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Quote: Den 2002-08-26 21:18, Bitex skrev:Om ett år er kanskje multi-dvd spill normen. What's next? Tja, mens vi er inne på ITavisen, så var det da en artikkel om noe som skulle ta over for DvD? Dette var vis i utprøvelses stadiet, og skulle komme i butikken om 1 år? eller husker jeg feil nå? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 "The successful demonstration doesn't mean that the technology is right around the corner. Mark Kryder, senior vice-president of research for Seagate, said the technology roadmap calls for HAMR to be introduced in about five or six years." http://www.extremetech.com/article2/0,3973...3,480971,00.asp itavisen bruker for det meste extremetech, slashdot og noen andre internasjonale data nyheter som de oversetter men dersom du går på de så finner du riktig info. og litt mere utfyllende oxo.. men hva med opticom no da??? lenge siden vi har hørt ifra de da?? ..og det er ikke noen ny teknologi bare les litt på howstuffworks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå