camxer Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei, jeg har nylig kjøpt et nytt hovedkort og trenger et oppdatert bios. Dessverre har jeg et svidd diskiettstasjon og kan derfor ikke flashe ved bruk av diskiett. Hovedkortet er et Asrock P4V88+ s478 Jeg vet at det finnes flashprogs som flasher skjermkort i windows, men er det mulig å gjøre det samme med et hovedkort? Takker for alle svar MVH Camxer Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei, jeg har nylig kjøpt et nytt hovedkort og trenger et oppdatert bios. Dessverre har jeg et svidd diskiettstasjon og kan derfor ikke flashe ved bruk av diskiett. Hovedkortet er et Asrock P4V88+ s478 Jeg vet at det finnes flashprogs som flasher skjermkort i windows, men er det mulig å gjøre det samme med et hovedkort? Takker for alle svar MVH Camxer 5112154[/snapback] Det er ikke alle kort som kan flashe BIOS fra Windows. Jeg har et annet AsRock kort og på det går det ikke tror jeg. Men i mangel av diskett bør det være mulig å brenne en bootbar CD. Endret 6. november 2005 av Mythos Lenke til kommentar
camxer Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Det er ikke alle kort som kan flashe BIOS fra Windows. Jeg har et annet AsRock kort og på det går det ikke tror jeg. Men i mangel av diskett bør det være mulig å brenne en bootbar CD. 5112311[/snapback] Takker så det går fint med CD altså? men hvordan kan jeg lage en bootbar cd? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Det er ikke alle kort som kan flashe BIOS fra Windows. Jeg har et annet AsRock kort og på det går det ikke tror jeg. Men i mangel av diskett bør det være mulig å brenne en bootbar CD. 5112311[/snapback] Takker så det går fint med CD altså? men hvordan kan jeg lage en bootbar cd? 5112321[/snapback] Her har du iso med flashing til 1.3 biosen http://torkelom.nettbutikk.no/p4v88p%20boot%201.3%20bios.iso Her har du iso med flashing 1.4 biosen http://torkelom.nettbutikk.no/p4v88p%20boot%201.4%20bios.iso Bruk på eget ansvar Boot med CDen, og finn CD-romen. Hos meg blir det e: kjør deretter update.bat filen. Endret 6. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
camxer Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Takker igjen, skal teste det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå