Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett gjennom et trådløs internett

Anbefalte innlegg

Heij, jeg og en kompis hadde LAN igår. MEn vi fikk ikke internett gjennom hans PC. Altså, han har et trådløs internett, så vi ville kobletil internett gjennom hans PC. Så vi koblet en nettverks kabel i uplink og en i nettverkskortet hans. Etterpå koblet vi inn en vanlig nettverkskabel inn i PC'n min. Men jeg fikk ikke internett. Hvordan får jeg til at det virker!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heij, jeg og en kompis hadde LAN igår. MEn vi fikk ikke internett gjennom hans PC. Altså, han har et trådløs internett, så vi ville kobletil internett gjennom hans PC. Så vi koblet en nettverks kabel i uplink og en i nettverkskortet hans. Etterpå koblet vi inn en vanlig nettverkskabel inn i PC'n min. Men jeg fikk ikke internett. Hvordan får jeg til at det virker!?

5112045[/snapback]

Hvis han hadde trådløs router eller AP, hvorfor ikke koble begge pcr der. For å dele internet via en pc, så må du ha 2 nettverkskort i en pc og sette opp routing selv, eller kjøre "network setup wizzard."

Endret av pine
Lenke til kommentar

Vi sitter for langt unna Routeren, så jeg tok med min over. Han har et trådløst internett som går gjennom en usb port. Så har han 2 nettverskort. Skal han koble det ene til Uplink og det andre til vanlig port da ? Så skal vi kjøre en veiviser ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...