Gå til innhold

Bakgrunnsbilder i Win2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor jeg finner den/de filen(e) som bestemmer hvilket bakgrunnsbilde de forskjellige brukerne i Windows2000 skal ha på skrivebordet?  :hmm:

Regner med det må være en fil for hver bruker.....

TSv

5111972[/snapback]

:no: Merkelig at ingen vet svaret på dette. Trodde dette var et enkelt spørsmå, men kanskje det var for enkelt? :p

Lenke til kommentar

Vet ikke for W2k, men siden den og XP stort sett er ganske like, så er det mulig det er samme sted. I XP ligger i hvert fall wallpaper for de forskjellige brukerkontoene her:

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft

Fila heter ganske enkelt: Wallpaper

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
Vet ikke for W2k, men siden den og XP stort sett er ganske like, så er det mulig det er samme sted. I XP ligger i hvert fall wallpaper for de forskjellige brukerkontoene her:

5112272[/snapback]

Kan dette være rett....

Sjekket min XP maskin, men finner ingen fil med navnet Wallpaper og ikke fant jeg den når jeg søkte etter dette navnet.

Finner to filer med navnet usrClass under: C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Windows

Kan det være disse som inneholder rett info?

Fant også en fil med navnet Custom.theme under: C:\Documents and Settings\IKT-ansvarlig\Programdata\Microsoft\Windows\Themes som styrer skjerminnstillinger, men denne fant jeg ikke i win2000

:hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar

5112272[/snapback]

Kan dette være rett....

5112348[/snapback]

Selvfølgelig er det rett, grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg lette meg frem til den aktuelle filen i Utforsker på min egen maskin. Mulig du må skru på "Vis skjulte filer" i Mappealternativer for å se den, men Wallpaperet som vises i den aktuelle brukerkontoen ligger uansett der, i C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det rett, grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg lette meg frem til den aktuelle filen i Utforsker på min egen maskin. Mulig du må skru på "Vis skjulte filer" i Mappealternativer for å se den, men Wallpaperet som vises i den aktuelle brukerkontoen ligger uansett der, i C:\Documents and Settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft

Fryktelig rart, for hos meg finner jeg ingen filer der. Kun mapper (se bilde)

Når det gjelder "skjulte filer" er denne selvfølgelig skrudd på.... hvis ikke hadde jeg ikke kommet inn i lokale innstillinger...

TSv. :hmm:

post-86434-1131282694_thumb.jpg

Endret av trygvesvenning
Lenke til kommentar

Fryktelig rart, for hos meg finner jeg ingen filer der. Kun mapper (se bilde)

Når det gjelder "skjulte filer" er denne selvfølgelig skrudd på.... hvis ikke hadde jeg ikke kommet inn i lokale innstillinger...

TSv. :hmm:

5112503[/snapback]

Er det andre som også kan sjekke dette for hvis pmarius har rett er det tydeligvis noe rart med PCen hos meg? :(

Når det er sagt, så var det jo egentlig i win2000 jeg ville finne fila som styrer bakgrunnsbilder for alle brukere :!: :!:

Endret av trygvesvenning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...