Gå til innhold

Nvidia 7800 og annen kjøler

garfunk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv den microplex-linken en gang til. ;)

Jeg har montert Zalman VF700-CU på mitt POV 7800GT, og det funker glimrende. Idle-tempen er lik som med originalkjøleren, og under full last kommer den ikke over 60 grader. Har ikke klistret på minnekjølerne engang, men har likevel ingen problemer i spill når jeg har overklokket til 440/1100 (prøver ikke høyere før jeg har satt på minnekjølere).

EDIT: Zalman VF700-CU er ikke spesifisert for 7800-kort, men ettersom de har lavere varmeutvikling enn 6800-kort uansett, så går det bra. :thumbup:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

å ja...dumme microplex.

DETTE er den riktige linken.

EDIT: Zalman VF700-CU er ikke spesifisert for 7800-kort, men ettersom de har lavere varmeutvikling enn 6800-kort uansett, så går det bra.

Tenkte ikke på varmeutvikling men at den fysisk sett passer...skruehullene og sånn står på rett plass i forhold til kjøler. Passer den NV kjøleren jeg linka denne gangen, til et 7800 GT kort?

Lenke til kommentar

hmm. leste litt på artic cooling sin hjemme side. Fant dette.

NV Silencer Compatibility (on Nvidia boards)

The NV Silencer 5 is basically compatible to the NVIDIA 7800 series boards except the power plug. You can take the power from the VGA board with connecting the black and red wire or you get the power from the PSU directly. Best is you buy a Y-cable for the 5.25" power cables, cut o­ne plug of it and connect black with black and red (VGA) with yellow (PSU) in order to get 12V. Remove the isolation of the cables and twist them into each other, then isolate it with tape.

Litt vanskelig å forstå hva som står der (dårlig forklart), men da vet man at det funker i hvert fall.

Her er sida jeg fant det på. Og ja, det er snakk om Rev. 2

EDIT: Skjønte det nå. Er visst bare å ta den sorte ledningen fra kjøleren og koble den til sort i en molex plugg...så ta den rød fra kjøleren og plugge den i gul på molex. så vidt jeg forstod, eller?

Endret av garfunk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...