TheOats Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ver gang jeg åpner internet explorer så kommer jeg til en "security Center" side som sier at en annen pc har fått tilgang til min. Men jeg har instalert Spy Sweeper og har kjørt det 2 ganger og den fant noen infiserte "ting" som jeg sletta. Finner ikke noe lengre nå men meldingen kommer uansett. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvis en annen PC har fått tilgang til din så er det ikke snakk om Spyware, da er det virus det går i... Men rent bortett fra det vil jeg anbefale deg å skifte nettleser (IE er malwarehimmelen), laste ned Micrsoft AntiSpyware (BETA), Lavasoft Ad-Aware, Spybot Search and Destroy, Spyware Blaster og CrapCleaner. Kjør så scans med disse i sikkermodus. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hvis en annen PC har fått tilgang til din så er det ikke snakk om Spyware, da er det virus det går i... Men rent bortett fra det vil jeg anbefale deg å skifte nettleser (IE er malwarehimmelen), laste ned Micrsoft AntiSpyware (BETA), Lavasoft Ad-Aware, Spybot Search and Destroy, Spyware Blaster og CrapCleaner. Kjør så scans med disse i sikkermodus. 5111841[/snapback] Ok skal prøve det. takk :-) Endret 6. november 2005 av The O Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Får den meldingen enda når jeg starter internet explorer, er det ingen ting jeg kan gjøre? Vist det er virus hvor får jeg tak i antivirusprogramer? Hjelper det og formatere? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Får den meldingen enda når jeg starter internet explorer, er det ingen ting jeg kan gjøre? Vist det er virus hvor får jeg tak i antivirusprogramer?Hjelper det og formatere? 5112034[/snapback] Har du ikke antivirus innstallert?! I såfall er det godt gjort om du ikke har virus på maskinen. Hvis du ikke har noe imot det så er det nok smart å reformatere ja. Da er alt rent og pent igjen. Og for guds skyld, innstaller antivirus og hold denne oppdatert. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Får den meldingen enda når jeg starter internet explorer, er det ingen ting jeg kan gjøre? Vist det er virus hvor får jeg tak i antivirusprogramer?Hjelper det og formatere? 5112034[/snapback] Har du ikke antivirus innstallert?! I såfall er det godt gjort om du ikke har virus på maskinen. Hvis du ikke har noe imot det så er det nok smart å reformatere ja. Da er alt rent og pent igjen. Og for guds skyld, innstaller antivirus og hold denne oppdatert. 5112192[/snapback] Har netopp instalert windows på nytt (ikke formatert) og plutselig funka internet (lang historei), men tingen er at før var det ikke noe vits med antivirus siden jeg ikke hadde internet. Men har du noen linker? Må vel ha en dos boot disk eller hva det nå heter, har lagt en allerede. Endret 6. november 2005 av The O Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Søkte på google etter et av navnene (som jeg trodde var en epost adresse) og fant ut at det var en orm. Det var: W32.Sinnaka.A@mm noen som vet hva den gjør? Skal formatere nå. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Flyttes fra programvare til sikkerhet Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Http://housecall.trendmicro.com for online anti-virus. Du må bruke IE for å søke, men siden er sikker. Lenke til kommentar
danjah Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har hatt stort hell med Kaspersky Antivirus.. De har en gratis prøveversjon liggende ute. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Har formatert nå og har innstalert AVG Free Edition (erfaringer noen?). Feilmeldingen som kom når jeg startet Explorer er borte Lenke til kommentar
outern Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvis du skal fjerne ormen uten å formatere burde du se på siden: http://securityresponse.symantec.com/[email protected] Lenke til kommentar
outern Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg har prøvd alt nå. den siden jeg sa virket ikke. virus sjekkern min finner ikke ormen. noen som vet om noe? Lenke til kommentar
WingDude Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Denne skal visstnok funke http://secured2k.home.comcast.net/tools/AntiPuper.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå