Gå til innhold

Er 1T standard?

AOe

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om det er normalt at minnet kjører på 1T. Jeg har nettopp satt opp min nye maskin (3700+,A8N-sli premium,7800gt :dribble: ) og minnet settes automatisk på 166 (333) mhz. Det er derimot ikke noe problem å sette det opp til 200 (400) mhz. Problemet oppstår når jeg prøver å sette det til 1T i stedet for 2T. Da booter ikke maskina, og jeg må resette cmos...

Er det slik det skal være? Må jeg gjøre noe spess for å kunne kjøre 1T

Minnet er OCZ premier dual channel 512*2 DDR400/3200

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vel... Jeg har en kamerat som har socket 754, han kan heller ikke kjøre 1T på 200/400 mhz minne. Men på hanses maskin tilter alt så snart man setter opp dil 200 mhz og da (vanligvis kjører han på 166 og 1T)... :-( Noen ideer?

Lenke til kommentar

OCZ Premier er jo "Value"-brikkene til OCZ, og har nok ikke mulighet til å kjøre Command Rate 1T.

spd på brikkene er 2,5-3-3-7, så skjermbildet ditt er riktig det AOe, bortsett fra at du kjører Tras på 6 istedetfor 7. Ikke noe å bry seg om, forsvinnende liten forskjell uansett. Tras visste seg jo på Socket A, nForce2 å yte bedre på 10-11-12 enn 5-6-7.

Lenke til kommentar

Men det er da mange RAM-brikker som har problemer med å kjøre 1T, dog avhengig av hastighet og andre timings, og ikke minst hovedkortet.

Har selv hatt TCCD-minne som ikke klarte å kjøre 1T på Socket 754 nForce3 250, mens eldre Geil Utlra-brikker klarte dette helt fint. Dette var helt uavhengig av andre timings, og både med og uten overklokking.

Lenke til kommentar

Har tilsvarende problem. Kjører OCZ Premier 2x512MB på nForce3 250 hovedkort og problemet her er at rambrikkene/hovedkortet/prosessoren ikke liker 200MHz - uansett om jeg kjører 1T eller 2T. Løsningen ble å kjøre de på 166MHz og heller stramme litt mer inn på timingsene. Har klart å få de ned på 2-3-3-6 @ 166MHz, så ytelsestapet ble heldigvis ikke stort.

Lenke til kommentar

Jøss, så mange smarte mennesker, og man klarer ikke helt å bli enige om svaret. Ok, la meg prøve; det beyr ikke noe om jeg kjøper ny ram, uansett må den kjøres på 2T, med mindre jeg har griseflaks? :hmm: Eller er det slik at jeg må kjøpe buff'a ram? eller må den være gammal? Man kan derimot slappe litt av på mhz'en og sette ned den til 166, og da sette opp til 1T, men er det "lønnsomt"? Noen som kan dra en konklusjon? :dontgetit:

Lenke til kommentar

JESS! Jeg har nå lest litt rundt, og ikke funnet noe. Men på Asus sitt forum la jeg inn en post som ble besvart med at det bare var å øke volt'en litt for å få det til å funke. Og det gjorde det. Litt mer volt enn vanlig = stabilt som :-)

SMIL ROLF! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...