Gå til innhold

VG sine videoklipp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zuco: Dette er vel om mulig det dårligste rådet du kan gi. Av alle mulig videoformater å velge mellom er det få som har blitt kalt virus... RM har blitt kalt det. Både pga all ekstra tulle software du fikk ved å laste ned deres gratis player. Det at gratis playeren var like lett å få finne på sidene dems som en god julegave til svigers 2 timer før julemiddagen sier litt om holdningen de har til sine kunder. RM har heller ikke til dagsdato kunnet måle seg i video kvalitet som andre formater der ute. Det at de fortsatt finnes er for meg bevis på at Gud og andre mirakler finnes.

Bertram: Jeg så ikke så mye videoklipp på VG. Men jeg vet Dagbladet peprer sidene sine med masse videoklipp. Hvis du høyreklikker på disse ser du at de er i FLASH formatet. Jeg kan anbefale deg å bruke dette formatet om du vet hvordan du implementerer FLV eller SWF filer. Hvis ikke er både Microsoft sitt streaming format og Apple sitt Quicktime MOV format gode alternativer. Mov er vel det som etter Flash har best kryss platformstøtte.

Video størrelse er avhengig av flere faktorer, Oppløssning, kompresjon, codec og tid. Du må nesten bare teste frem til hva du annser som god nok kvalitet til en grei nok str for dine websider. Det finnes ikke noe "ett svar" her.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...