eivindlt Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei! Jeg fikk igår inn et par eldre Bose 501 series II. Jeg startet å spille litt musikk, men den ene "sprengte" med en gang. Nå kommer det en sånn pssj-lyd hver gang det er litt bass i sangene. Jeg åpnet høyttaleren, og fant ut at (jeg vet ikke hva det heter, kanten av høyttaleren) plastmassen som ligger rundt elementet hadde røket rundt hele. Den var helt råtten (man kunne ihvertfall bare knipse på den, så falt en bit av), så jeg bør nok skifte dette på begge høyttalerene. Men er det mulig? Eller er de såpass gamle at det ikke går an? Kan godt legge inn bilder ved forespørsel. Håper noen der ute kan hjelpe!! Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 legg ut et bilde Takk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg ville tatt en telefon til Bose og hørt jeg. Er hyggelige folk som kan svare på det meste der inne, som oftest kan man kjøpe nye høyttalere også som kanskje blir billigere enn å reparere den gamle. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 er vell tvilsomt at det er noe som kan repareres , ivertfal til en pris som svarer seg Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 løsningen må vel bare være og bytte ut elementer.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 løsningen må vel bare være og bytte ut elementer.. 5113864[/snapback] Og det er vel ikke så lett å få gjort med Bose...? Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 nei blir nok litt kinki med disse 70talls høyttalerne. hadde ikke tatt meg bryet i og putte penger i de, ville nok heller bare kjøpt nytt. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Får heller ikke tak i rep.sett til koniske høyttalere. Uansett om du skulle klare det så vil du med MEGET stor sannsynlighet ikke få den rett nok plassert i kurven. Både bølgen(som i ditt tilfelle er av skum og har råtnet opp) sammen med den gule sentrerings ringen er vanskelig å montere uten at spolen vil gå skjevt å slå borti magneten. Kjøp nytt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå