carl-kr. Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 hei! for ca en uke siden begynte det å komme opp en popup på noe som heter winfixer 2005..noen andre som er plaget med det samme? hvordan blir jeg kvitt dette? har på popup blokering. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Når kommer denne popupen? Ved oppstart? Uregelmessig? I nettleser? Winfixer 2005 er vel et program som renser opp i win-register og søker etter spyware o.l. Har du installert programmet? Eventuelt kan du jo titte litt i Winfix sin knowlegde base: Link til Winfix Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du kan bruke "systemgjennoppretting" og sette dataen tilbake til den dagen før du fikk problemet. Du vil ikke tape ting du har lastet ned/skrevet/bilder osv, men allt som har blitt innstallert og innstillinger du har gjort den siste uken vil bli borte. Denne funksjonen finner du under "hjelp og støtte" etter at du har trykket på "start". Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg har samme proble,. Det kommer når jeg bruker IE, har ikke installert programmet (og kommer aldri til å gjøre det). Problemet begynte rett etter jeg formaterte HD, noe jeg syns var veldig merkelig. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 http://www3.ca.com/securityadvisor/pest/pe...px?id=453094807 Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Nå har jeg fått dette tullet også! Bruker Opera, skal en ikke være fri for popups da? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Du, dette er en Trojaner, og ikke en vanlig popup... Gå til Bleepingcomputers glimrende forumside for fjerning av akkurat denne. Bernt K Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Denne har jeg på mitt 40-MB hjemmeområde på skolen. Uten admin-rettigheter får jeg ikke lasta ned noen ting for å få fjerna det. Noen idèer om hvordan det kan fjernes da? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Ja,det er jo enkelt: Gå til systemansvarlig og få ham til å gjøre det. Bernt K javascript:add_smilie("") Endret 28. februar 2006 av berxter Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har også hatt denne en stund. Utrolig irriterende, men nå har jeg fjernet den. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Ja,det er jo enkelt: Gå til systemansvarlig og få ham til å gjøre det. Bernt K javascript:add_smilie("") 5681203[/snapback] Systemansvarlig sa "klarer ikke du å fikse det selv da?". Også gikk han. Lenke til kommentar
Scotty Grumble Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Systemansvarlig sa "klarer ikke du å fikse det selv da?". Også gikk han. 5681402[/snapback] HAHA, unskyld bare måtte til den uheldige på hjemmepcen: jeg ville skaffet tre programmer: Microsoft Antispyware Spybot Search And Destroy Adaware og Hijackthis hey, det er fire . whatever.. installer antispyware,adaware og search and destroy saken er den: Antispyware har sanntids-beskyttelse ad-aware er raask og søke gjennom maskinen og tar det meste, Spybot search and destroy søker etter spseifiserte trojaner/adware/spyware. da dette er gjort kan du starte med å kjøre hijackthis for å se hva som starter opp med maskinen din. dette hjelper deg med å finne en pekepinn på hvilke mapper du bør sjekke først. kjør antispyware, sett på sanntids-skanning, du vil da få opp beskjed om hver en forandring i registeret som skjer og om du vil la det skje eller ikke. kjør og skann maskinen med adaware, spybot search and destroy og antispyware. fjern uønsket programmvare etter fjerningen vil men jo skjekke at jobben ble gjort skikkelig og at ikkeno unødvendig starter med windows. hvis antivirus = norton,norman,avg eller panda, skift til:nod32,avast eller F-secure ps:hvis alt dette blir gjort bør maskinen funke skikkelig... Endret 1. mars 2006 av Scotty Grumble Lenke til kommentar
berxter Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Joda, men nå har han fått Vundo/Virtumondo/Winfixer/Msevents på maskina, og den er det ingen av dem som fjerner i etterkant, og det hjelper fint lite å stenge grinda når hesten har rømt... Si til sysansvarlig at selvsagt kan du fikse det selv, men du må være pålogget som administrator, så passordet, takk.... . Bernt K Forresten er MS Anti-Spyware utgått på dato og erstattet av Winows Defender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå