Gjakmarrja Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg bare lurer men viss jeg aktiverer Cool and Quiet så hjelper det litt sant.. men viss jeg vil få alt annet til å roe seg ned hva gjør jeg da... noen instillinger jeg kan endre fixe på? Dataen bråker så mye får ikke sove med den på... Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du kan bytte ut vifta på skjermkorte ditt, du kan bytte ut vifta på prossern din også. Så får du en mer stillere pc. Ellers kan du vel sette pcen i hvilemodus om den må stå på om natta, men vet ikke om enkelte program vil kunne kjøre i bakgrunnen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Må først finne ut HVA i pcen som bråker.. Er det vifte på HK, i PSU, harddisker osv.. Cool`n`quiet er en god start, og smartfan.. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Du kan kjøpe viftekontroller til kabinettvifter, eller bytte dem ut i støysvake alternativer. Du kan bytte ut vifter på selve hovedkortet med passive kjøleribber. Vannkjøling er også et alternativ, selv om det er et mer omfattende inngrep. Endret 6. november 2005 av squabbish Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hovedsaklig er det PSU som bråker det er en SilverStone på 650w med en 80mm og den går for fullt... så kommer grafikkortene men de kularen vel viss dataen bare står på med skjermen av eller noe slikt håper jeg... Hmh kanskje det hjelper og ta av den risten som er foran PSU viften... ? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har ligget inn cool & quiet men ser ikke noe forskjell i frekvensen eller multiplieren.... Jeg tok av risten på PSU bak og det hjalp mye mer en eg trodde.. Nå får vel jeg se hva smartfan er for noe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har ligget inn cool & quiet men ser ikke noe forskjell i frekvensen eller multiplieren.... Jeg tok av risten på PSU bak og det hjalp mye mer en eg trodde.. Nå får vel jeg se hva smartfan er for noe 5112375[/snapback] Du må sette på "minimal strømstyring" i strømalternativer for at cool`n`quiet skal fungere (var ihvertfall sånn hos meg). Smartfan er en "sperre" på cpu viften som gjør at den ikke starter før innstilt temperatur, denne kombinert med cool`n`quiet er en bra løsning for å få ned en del støy.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Er det en knapp i cool & quiet... jeg finner ikke noen knapp? er det på strømoppsett der fant jeg minimal strømstyring men ikke noe med cool & quiet.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er på strømoppsett ja, ihvertfall var det sånn på mitt HK.. Cool´n´quiet setter du på i bios, samme med smartfan.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå