Gå til innhold

Gjentagelse av problemstillinger

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært aktiv på forumet, men jeg har fulgt godt med på det som har blitt skrevet den siste tiden. Det er interessant det som kommenteres, men hvorfor spør folk om det samme om igjen og om igjen? Skal man kjøpe en Canon digital speilrefleks må det gå an å sjekke hva som er skrevet tidligere og ikke stille de samme spørsmålene gang på gang. Det er begrenset hvilke linser man kan kjøpe og alle er omtalt mange ganger tidligere. Vær så snill og kom med nye promblemstillinger. Jeg er imponert over tålmodigheten til dem som besvarer de samme spm. om igjen og om igjen.

Endret av Lasse1953
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal man kjøpe en Canon digital speilrefleks må det gå an å sjekke hva som er skrevet tidligere og ikke stille de samme dumme spørsmålene gang på gang.

5111167[/snapback]

Jeg er ikke enig i dine betraktninger, sjølv om flere av oss kunne vært flinkere til å

søke om hva som tidligere er beskrevet.

Hvis de mer erfarne brukerne vil diskutere noe så er det jo fritt frem for dere, så kan vi andre henge oss på etterhvert som vi blir flinkere.

Hvis du ser på DpReview så er det masse diskusjoner som går om igjen. Men det er også en god del spørsmål og diskusjoner som blir diskutert blandt de erfarne brukerne.

Det samme gjelder Foto.no. Der er det en diskusjon som går på Nikon sitt nye kamera D200. Når du leser innleggene så er det flesteparten erfarne brukere som uttaler seg.

Jeg tror derfor at hvis Akam sine diskusjoner på foto skal bli bedre så er det flere erfarne brukere som må bli flinkere til å diskutere ting på sitt nivå. Det er nok av nye "dumme" brukere som spør om ting.

PS!! Det er ingen dumme spørsmål.

Lenke til kommentar
PS!!  Det er ingen dumme spørsmål.

Men det finnes definitivt dumme brukere. Da mener jeg ikke brukere som ikke vet noe om foto, men når du lager en ny tråd, og spørsmålet ditt blir besvart i den siste tråden, eller 5-6 av de 20 siste trådene... :roll:

På veldig mange forum er det noen enkle steg som sterkt anbefales før du poster et spørsmål:

1. Les manualen.

2. Søk på Google.

3. Søk på forumet om spørsmålet har vært oppe før.

4. Post spørsmål i riktig underforum.

Her på forumet følges andre "regler":

1. Gå inn på et mer eller mindre tilfeldig underforum

2. Klikk på "new topic" mens du myser eller halvveis holder for øynene, så du ikke ved et uhell ser at spørsmålet er blitt stilt flere ganger før.

Lenke til kommentar
....men hvorfor spør folk om det samme om igjen og om igjen? Skal man kjøpe en Canon digital speilrefleks må det gå an å sjekke hva som er skrevet tidligere og ikke stille de samme dumme spørsmålene gang på gang.....

5111167[/snapback]

Latskapen lenge leve, er det vel noen som sier. Er mye enklere å poste på nytt og få svar, enn å måtte lete etter tilsvarende poster. :confused:

Tilsvarende har vært diskutert noen ganger i "Tilbakemeldinger om forumet", og om hva som kan gjøres for at folk faktiskt skal følge retningslinjene.

Det blir nevnt to andre forum her, DpReview og Foto.no. Har opplevd at enkelte har blitt irettesatt pga "latskap", etc. der også, noe jeg synes moderatorene her på forumet har vært lite flinke til.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...