Lucifer89 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hvilket karakterer trengs for å bli pilot i forsvaret? noen som vet? Og ja en ting til er det en høyskole? eller de dette noe man tar etter høyskolen? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 http://www.mil.no/luft/start/Karriere/utda...articleID=87269 Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hadde det ikke vært for synet skulle jeg jaddi ha søkt, når jeg blir 18 da Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) luer bare på det derre med synet funker ikke linser? ukorigerte menes ikke det bare skeve hornhinner mangel på dybdesyn og slikt eller mener de hele pakka? mener da + og - Endret 6. november 2005 av Lucifer89 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Etter det jeg har forstått kan du ikke bruke verken linser eller briller når du skal bli pilot, og synet skal være helt perfekt. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du skal i alle fall ha "karakter" 9 av 9 på alle forsvarets helsemessige tester. Og så tror jeg du må gjennom et intervju der de vurderer om du er psykisk egnet. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er noe nytt nå, det er plutselig blitt en pilotklasse hvor du kan ha korrigert syn ved laserkorrigering, MEN det er bare èn av de to typene som er gyldig. De driver bare å tester ut de langvarige effektene ved laserkorrigering, det er derfor det enda ikke er lov for jagerfly og egentlig de fleste andre pilotstillingene, men det er en klasse, husker ikke hva den het og har ikke peiling på hva det gikk ut på, men hvis du leter litt på luftforsvaret sine sider ås ser du at de driver å forsker på sakene. Kanskje om 4-5 år når jeg er ferdig med høyskoleutdanning at ny regler er kommet for å bli? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 luer bare på det derre med synet funker ikke linser? ukorigerte menes ikke det bare skeve hornhinner mangel på dybdesyn og slikt eller mener de hele pakka? mener da + og - 5110915[/snapback] Jeg bruker linser, og fikk 5 på den synstesten. Hadde 9 på resten, men de ville fortsatt ikke ha meg! Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 hvilket syn har du DrKarlsen? trodde bare det var dybde syn som var et need selv har jeg 1-i syn Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har 4.25 og 4.75 eller noe. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 altså hvis jeg har 1-(nærsynt) så er det ingen fare sålenge jeg greier de fysiske? Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg gar et par spørsmål angående pilot utdanning i forsvaret (håper det er greit jeg spør her ): 1. Er det sån at du må ha minium 2MX og 2FY for å udanne deg som pilot i forsvaret? 2. Hvor gode karakterer må man ha (i snitt)? 3. Er det noen andre studieretningsfag som det er lurt å velge? Går allmenn GK nå, på VK 1 skal jeg gå økonomiske og administrative. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 batti64 Postet i dag, 11:16 Jeg gar et par spørsmål angående pilot utdanning i forsvaret (håper det er greit jeg spør her ): 1. Er det sån at du må ha minium 2MX og 2FY for å udanne deg som pilot i forsvaret? 2. Hvor gode karakterer må man ha (i snitt)? 3. Er det noen andre studieretningsfag som det er lurt å velge? Går allmenn GK nå, på VK 1 skal jeg gå økonomiske og administrative. Nei du trenger ikke 2MX og 2FY for å utdanne deg som pilot. Det lønner seg og være god i engelsk. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 hvis jeg har 2B/1C i muntlig og 1B/2B i skriftlig karakterene mine var i fjord 4.5 tror de blir sterkere i år funker dette tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå