Gå til innhold

Er dette oppsettet brukbart?

Anbefalte innlegg

hallais. vurderer å kjøpe disse delene:

Alphacool Vannkjøling CPU Startsett Socket A/478/775/754/939/940

Asus P5GDC Pro, I915P, Socket-775, ATX SATA, GbLAN, DDR/DDR2, Raid, PCI-Ex16

Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Thermaltake Soprano Sølv m/vindu (Uten Strømforsyning)

så til spørsmålet: duger dette til dagens spill? gi gjerne litt info om delene.

På forhånd takk :)

skal bestille fra komplett.no

EDIT: hardwaren jeg har fra før som skal brukes her er 1536 mb RAM pc 2700 og maxtor 200gb IDE. + litt annet stasj som er uviktig

EDIT again: det er nå bare to ting fra den listen jeg nå har bestemt jeg skal ha, og det er Tsunami og vannkjølingen.

Endret av --OrioN--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finfint oppsett ja =) men ville kanskje vurdert socket 939 samt en amd prosessor, hvor mye har du tenkt å bruke på maskinen din og hva skal den brukes til? :)

5110952[/snapback]

jeg liker pentium bedre enn amd :) maskinen skal brukes til spilling, musikk, filmer osv.

jeg skal overklokke litt. merk derfor vannkjøling

Lenke til kommentar
vel til 10k så burde du vertfall hatt me et 7800GT kort som yter en god del bedre enn X800XL kortet som du har tatt med, og en liten ting bare, hva er det du liker bedre med Intel prosessorer da?lurer bare

5110974[/snapback]

jeg liker intel bedre fordi de er mere stabil og de har mere Ghz ( jeg kan ikke så mye om cpu'er :blush: ) men jeg har alltid vært tilhenger av Intel. jeg har ikke noe imot amd :)

Endret av --OrioN--
Lenke til kommentar

Det med at Intel prosessorer er mer stabil er vel en gammel myte som bør avlives straks ;) Per idag er det Amd prosessorer som er på toppen, både når det gjelder ytelse, varmeutvikling og ikke minst stabilitet. Intel har hatt en del problemer i det siste når det gjelder varmeutvikling, og når du sier at Intel prosessorer har høyere hertz så vil det ikke bety at deres prosessorer yter bedre. Er så mange viktige faktorer som spiller inn, som feks arkitektur,pipelines osv. så en Amd 64 3000+ yter vertfall like bra som en P4 3gig Presc"hot" prosessor, om da ikke bedre ;) hvis du vil så kan jeg godt sette opp et brukbart oppsett til deg.

Lenke til kommentar
Det med at Intel prosessorer er mer stabil er vel en gammel myte som bør avlives straks ;) Per idag er det Amd prosessorer som er på toppen, både når det gjelder ytelse, varmeutvikling og ikke minst stabilitet. Intel har hatt en del problemer i det siste når det gjelder varmeutvikling, og når du sier at Intel prosessorer har høyere hertz så vil det ikke bety at deres prosessorer yter bedre. Er så mange viktige faktorer som spiller inn, som feks arkitektur,pipelines osv. så en Amd 64 3000+ yter vertfall like bra som en P4 3gig Presc"hot" prosessor, om da ikke bedre ;) hvis du vil så kan jeg godt sette opp et brukbart oppsett til deg.

5111012[/snapback]

gjerne det :) det setter jeg pris på :) men jeg synes ikke intel produserer mye varme. min pentium 3,2 går på 3,7, og det med viftekjøling. idle temp ca 32, og load ca 52. :thumbup:

Lenke til kommentar
Enig med Ducmaster. Legg til AMD 64 istede, og et 7800GT.

AMD er jo bedre i spill, og Intel er mer bilde/videoredigering.

Og du sa du skal spille, så velg AMD, lover deg, du blir fornøyd.

5111018[/snapback]

vet jeg skulle valgt 7800, men da overstiger budsjettet :( husk at det blir frakt osv i tillegg

Endret av --OrioN--
Lenke til kommentar

da er det ikke en prescott kjerne du sitter på vil jeg tro ;) men i hvert fall er jeg enig med ducmaster og Behersk, Amd er både billigere og yter minst like bra! har selv en a64 3500+ overklokket til 2.6 gigahertz med en temp på under 40c ! er samme hastighet som en FX55 prosessor som koster over 6.5 k!

Lenke til kommentar
fortell hva du trenger og hvor mye det vannkjølings settet koster så skal jeg prøve å sette opp noen oppsett for deg :)

5111042[/snapback]

vannkjølingen koster 1300, jeg trenger skjermkort, HK og CPU. Eventuelt ny HDD

EDIT: dette er det jeg har bestemt meg for http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...C5-E1F267768763

trenger cpu, hk og VGA

Endret av --OrioN--
Lenke til kommentar
trenger du ikke ram eller har du fra før av ?evnt hvilke typer har du ?

5111066[/snapback]

jeg har 2x 256 mb ram brikker og 1x 1024 mg RAM brikke.

DIMM1: Nanya NT256D64S88B1G-6K 256 Mb PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133 MHz) jeg har 2 sånne og en

DIMM3: Micron Tech. 16VDDT12864AG335DB 1 Gb PC2700 DDR SDRAM (2.5-3-3-7 @ 166 MHz) (2.0-3-3-6 @ 133 MHz)

sorry for at det er så uryddig, begynner å bli trøtt :p

Endret av --OrioN--
Lenke til kommentar

hehe oki går bra det ;) er litt småbrisen selv her jeg sitter så :p menneh du trenger i hvert fall nye ram brikker og ser det ut som så jeg slenger på litt ram i oppsettet ;) har også tatt med et Asetek vannkjølingsett som har fått masse bra kritikk. Asetek er kjent for kvalitet i tillegg.

post-47508-1131237944_thumb.jpg

Endret av spiritmoon
Lenke til kommentar
hehe oki går bra det ;) er litt småbrisen selv her jeg sitter så :p menneh du trenger i hvert fall nye ram brikker og ser det ut som så jeg slenger på litt ram i oppsettet ;) har også tatt med et Asetek vannkjølingsett som har fått masse bra kritikk. Asetek er kjent for kvalitet i tillegg.

5111100[/snapback]

:) hva er galt med ram'en og vannkjølingen ? *nysgjerrig*

BTW, kan du sette opp fra komplett? jeg skal handle fra komplett, så det hadde blitt mye lettere om du hadde satt opp listen der ifra

Endret av --OrioN--
Lenke til kommentar

Skal du ha full utnyttelse så bør du ha pc3200 400mhz ram for å kunne kjøre det synkront sammen med a64 prosessoren, som kjører på 200fsb. er ingenting galt med vannkjølingen, har bare satt opp et alternativ til deg. hvis du absolutt vil gå for det andre så må du jo bare det :)

argh tror det er 5 gangen denne uken folk sier at de bastant skal handle på komplett :p any reasons for that?du for det jo billigere hos enten shg.no eller hos databutikken!

Endret av spiritmoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...