Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har et MSI Nvidia FX 55oo skjermkort med S-video TV-ut og siste MSI Nvidia driver. Jeg forsøker å koble til TV (LCD). I driveroppsettet kan man velge mellom å koble TVen til i dualview eller clone. Med førstnevnte innstilling vises bare skrivebordet uten ikoner og oppgavelinje på TVen, med clone-innstillingen vises alt, men forsøker jeg å vise video enten fra internett, harddisk eller DVD-spiller blir det bare svart vindu. Jeg kan ikke skjønne annet enn at video overlay er aktivert. Finner ikke ut av dette. Forslag? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Satt at begge skjermene skal kjøres som "Display Icon 1", altså begge skjermene er 1. prioritert? (Tatt fra et ATI kort) Hvis du kjører TV'en som hovedskjerm, får du bilde fra videoer da? (Du skal iallefall gjøre det) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 I Nividia-driveren er betegnelsene "clone" og "dualview", jeg vet ikke hva som samsvarer med ATIs "Display icon 1". Men i "clone"-modus får jeg altså vist på TVen alt som vises på PC-skjermen bortsett fra videoer, da blir det svart. Jeg har ikke turt å sette TVen som hovedskjerm i frykt for å få problemer med skjermvisningen på PCen etterpå. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har du ikke har TV som standardskjerm, vil ikke filmene du spiller av vises på skjermen. Du må altså sette TV'en som 1. prioritert (standardskjerm). Dette gjør ingenting, ting vises jo fremdeles på PC skjermen. Når du er ferdig å se filmer på TV skjermen, bytter du bare tilbake. Du skal velge "clone", siden du vil ha likt skjermbilde på begge skjermene (PC og TV). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Takk for råd, det funket. Jeg valgte "clone" og satte TVn som primary display og fikk da video på TVn. Nå nytt problem. Jeg har kjøpt en Digiality Wireless AVlink 3 for trådløs overføring av bilde og lyd fra PC til TV. Med samme oppsett får jeg bilde på TVn, men svart/hvitt! Med kabel får jeg farge, og det er S-video til Scart jeg bruker, også i det trådløse oppsettet. Ideer? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Kan det ha noe med innstillingene til Digiality Wireless AVlink 3 tro? Er det mulig å stille noe på den? Kanskje det er NTSC eller PAL som gjør det, har hørt at det kan gi svart/hvitt bilde hvis det ikke står på samme som TV'en sin etc. Sjekket i manualen til Digiality Wireless AVlink 3 om du finner noe der? Har igrunn ikke peiling på trådløs overføring av lyd og bilde, men prøver å komme med noen tips uansett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Bare en tilbakemelding - nå fungerer det! Jeg har ikke gjort noe spesielt, men idag da jeg prøvde pånytt så får jeg PC-skjermbildet fint i farger på TVn, og når denne settes som standardskjerm, vises video skarpt og med fine farger samt lyd. Så den trådløse AV-linken er en flott dings! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå