Gå til innhold

P4 NW [email protected] - spenning/hjelp

vebwa

Anbefalte innlegg

Hei

Har overklokket min 1.8 til 2.61, men den er lite stabil på standard spenning (1.5V). Ved 1.55 virket den rimelig stabil; har ikke fått stressa den maks over lengre tid enda. Hovedkortet er Asus P4S533.

Jeg bruker boxed vifte, og lurer på hvor mye jeg kan sette opp volten uten nevneverdig risiko for at noe skal gå galt... Tempen ved 2.4 lå på ca hk/cpu=32/40 idle og oppe i ca 35/44 load (3dmark2001se).

Har testa litt på 2.7Ghz og 1.6V. Den var stabil i oppstart, men kræsja etter 15 min i 3dmark. Bør jeg gå noe særlig over 1.6V?

Vebjørn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oi oi oi.. Du har bra uttelling på boxed vifta di! :smile: Jeg har hatt min volt oppe i 1.85. Dette måtte jeg ha for å få den opp i 2,64. Lengere har jeg ikke klart. Har også Boxed. Så lenge kjølinga er god bør det ikke være noe problem. Men du kan jo vente litt på noen andre svar før du hopper i ilden!

Lenke til kommentar

Hei!

Du trenger mye mer vcore for å fore den sunt ja! min 1.6ghz trenger _minst_ 1.7V .. På Asus P4S533 korta er det en jumper som gjør slik at man får +0.2 V .. Den er veldig kjekk.. Hvor den er på HK'et finner du ut ved å kikke i manualen..

Håper dette virker bedre da!

Lenke til kommentar

Draco:

Har egentlig postet dette et annet sted men jeg tar det her og anyways. Jeg har samme hk som deg men får ikke 2.0ghz opp til 2,66. Funka ikke uten jumperspenning, da fikk jeg bare "system failed because of cpu overclocking." Satte jumper på +0.2, men da fikk jeg feilmelding under boot av windows... Påsto at jeg manglet en fil. Hva gjør jeg? Kan det være antivirus prog som kødder seg? Håper du kan hjelpe meg med dette :smile:.

Sorry til forfatter av thread.

Boxed kjøler btw.

[ Denne Melding var redigert av: Tias på 2002-08-26 17:17 ]

Lenke til kommentar

hei på dere alle,

har samme hk, altså asus p4s533. selv har jeg p4 [email protected] med ca 1.75 i vcore. vet om flere som har like høyt eller høyere i vcore med [email protected]. Så det er nok ikke så farlig om du øker vcore litt mer. de som klarer å kjøre en like høyt overklokket cpu, men med bare 1.55 vcore har vært heldig. Cpu'ene varierer veldig. Selv er jeg jo blant de "uheldige". Men idle temp'en min på cpu er på 32-33C og ved maxload, 48-49C. Så jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar

Naboen kjører Intel P4 NW 2000@2660MHz med vcore på 1.600V; 100% stabil. Det var så enkelt å klokke at det nesten ikke var gøy.. :wink:

MSI GeForce 2MX400 64MB

Creative SB 128 PCI Vibra

Aopen CD-RW 20x/10x/40

Logitech Keyboard Deluxe Access

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-27 19:31 ]

Lenke til kommentar

ridgea: er det med boxed kjøler?

Knuste han opp på 2,66 nå, funka ikke helt stablit, vet ikke om jeg tør ta mer en 1,75v før noen her sier at det er greit :razz:.

Er vel bare varme som kan ta knekken på en cpu vel? Kan vel ikke dø uten at den dør av varme?

[ Denne Melding var redigert av: Tias på 2002-08-27 19:37 ]

Lenke til kommentar

Tias: jepp, med BOXED vifta/kjøler :smile:

Jeg har kjørt den på 1.75 vcore i flere dager.

Når jeg spiller i flere timer med cs eller Soldier of Fortune 2 og Medal of Honor (de to siste er krever meget av cpu), går ikke temp'en høyere enn til 40 C. Bare etter en runde med 3dMark2001SE kommer cpu'en opp til 50C (litt underlig d der kanskje). Men 50C er fortsatt passe varmt. Det er først når cpu'en (P4) kommer oppi 70C, det er på tide beskymre seg litt.

Til spørsmålet ditt, så lenge cpu temp'en ikke blir altfor høyt, kan du godt øke vcore'n mer. Flere her kjøre med 1.85 i vcore.

Lenke til kommentar

1,6V funker fint hos meg når jeg kjører den på: 2610MHz. Stabilt og greier.

2610MHz (145/36) 3DMark: 2434 PCMark: CPU: 6051 MEM: 5040 HDD: 1028

Grunnen til 3dmark scoren er så veldig lav er pga. at GF4 kortet mitt ble sendt i retur pga. at det var DoA.

Er PCMark scoren min bra? Lurer litt på det, alle bare flasher 3DMark scoren sin...

Lenke til kommentar

ridgea: okay, takk for det. Jeg prøvde med 1,75 i går, får ta den litt høyere da.. :smile:

Draco: drit i det, husker ikke. Går i allefall bra visst jeg tar mer en 1,7. (Jumper volt altså, ikke bios volt.)

Er sikkert bare jeg som har vært litt uheldig med cpu'en min, siden jeg må volte så innforj**** (se mod, jeg sensurerte for deg :smile:) opp.

Er dog litt bekymret for The Official Sudden Northwood Death Syndrome, men det er vel alle som ikke er steinrike...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...