TheOats Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Er det nå jeg skal si at mye av streamingen er ulovlig? hehe mye greiere å bare kjøpe seg sin egen scanner. er ikke noe gøy å høre på trondheim politiet når du selv bor i oslo f.eks. selv har jeg x-antall radioer å kose meg med. mye bedre med the real thing. hilsen en radioamatør 5111703[/snapback] Hadde kansje også vert radioamatør vist jeg hadde hatt penger. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) www.liveatc.net Det går på VHF-båndet 5111606[/snapback] Feite det var en kul side!! Digga kartet, jævlig kult å zoome inn på Chicago å se den lille stripen som jeg stortset letter fra i MFS. Endret 8. november 2005 av The O Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 http://www.liveatc.net/feedmap/feedmap.html var ganske kul ja, spesielt siden de har feed fra Kjevik (Ufattelig å forstå hva de sier men..) Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 http://www.liveatc.net/feedmap/feedmap.html var ganske kul ja, spesielt siden de har feed fra Kjevik (Ufattelig å forstå hva de sier men..) 5122488[/snapback] Hørte på den i går og nå netopp, og det høres ut som det bare er det samme som går om og om igjen. Kansje noe vær, trykk, tempratur osv? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det som blir sendt her er en såkalt ATIS-melding, automatic terminal information system. Det jeg får plukket opp er "Kjevik information whiskey at time 1650Z...[...]...Transition level 80, winds 190 at 15 knots, slight drizzle, clouds broken at 1200 feet, temperature 12, dewpoint 10, altimeter 1014, Kjevik information whiskey" som skulle gi en værmelding noe slik: METAR ENCN 081650Z 19015KT -DZ 12/10 BKN010 Q1015, eller på norsk: værmelding for kjevik ti på seks den åttende dagen i måneden, vind fra vestnordvest på 15 knop, svak yring, temperatur 12 grader, duggpunkt 10 grader, tette skyer 400 meter over bakken, atmosfærisk trykk 1015 millibar (svakt høytrykk). Før man reiser fra/til en flyplass hører man på ATIS for å få informasjon om vær og prosedyrer i bruk akkurat nå. Når man så kaller opp tårn osv, forteller man hvilken information man har, i dette tilfellet "...with information whiskey...", og da slipper tårnet å briefe deg om været. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå