Khamul Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 jeg har installerte redhat 7.3 100 ganger før, men jeg har fått meg ny pc med raid konfig "Promise 2+0 stripe". Under installasjonen av redhat 7.3 så klikker d når jeg velger å partisjonere med disk druid eller f-disk, kommer opp en feilmldinga "Hardware not installed osv.." Noen som hvet hva jeg skal gjøre for å få d til å funke? jeg har leita etter drivere men finner bare windows drivere, har vært på hardware.redhat.com og har ikke funnet noe der... Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det hadde vært fint om du sa hva for en Raid kontroller du har. Ellers kan jeg si at jeg har nettopp installert Red Hat 7.3 på Raid 0 (striping) på min Promise MBFasttrak 133Lite (integrert på hovedkortet) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Wow wow... jeg vil gjerne vite hvordan disk oppsettet ditt er... jeg har prøvd å få det der til i år og dag... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Fikk svar fra en vennlig sjel: Det første du trenger er denne: http://www.promise.com/support/file/driver...TS-02-RHD73.zip Denne inneholder to filer rhup-ftb22 og rhsmp-ftb22. Rhup er for systemer med en prosessor rhsmp for systemer med flere. Siden jeg har bare 1 prosessor så pakket jeg ut rhup-ftb22. Du kan godt pakke denne til en diskett med en gang. Når du starter installasjonen av RH (jeg installerte fra nettet men CD-ROM er enklest) så får du en meny hvor det står "boot:" nederst der må du skrive expert og trykke enter. Når du kommer til "Devices" dialogen så må du putte i disketten hvor du pakket ut rhup-ftb22 og trykke "yes"/"ok" (husker ikke hva det var). Da kommer du tilbake til "Devices" dialogen og du velger "Add device". Når du blir spurt hvilken type så velger du SCSI og trykk OK/YES. Trykk P og bla deg ned til du finner "Promise FastTrak series ..." og trykk OK. Hvis alt stemmer får du nå beskjed om at Promise ... Linux Driver found, trykk "Done". Nå er det bare å fortsette installasjonen som normalt. Skulle du helt til å begynne med få en beskjed om IDE issue så bør du ta en titt i Readme.txt som ligger i rhup-ftb22.zip (det er forsåvidt bare den jeg har referert til til nå også). Dette var alt jeg gjorde og det gikk så lett at jeg ble overrasket. Hadde prøvd SuSe tidligere uten noe særlig hell så da alt gikk lekende lett med RH var alt fint! Skulle det være noe mer du lurer på får du bare si fra så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. Hardware konfigurasjonen er som følger 2 stk Seagate Barracuda IV 60Gb koblet til hver sin master kanal på IDE 2 og 3 (de går fra 0 hos meg, sjekk hovedkort manualen for riktig oppsett) Pass også på at begge diskene har jumpere satt til Master. Diskene er satt opp med en array optimalisert for Desktop i FastTrak biosen. (mulig dette er teskje men jeg vet jo ikke hva du kan...) Takker og bukker Men noen som har testet om dette funker på RH 8.0 ? Får prøve imorgen hvis ingen andre har... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå