Gå til innhold

Hvilket fildelings program er "best"?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilket fildelings(er det ikke P2P det kalles?) program som blir brukt mest idag? hva som er "best"?

Da tenker jeg på et fildelings program som er uten spyware og slikt, et som er til å stole på.

5110001[/snapback]

Jeg laster som regel kun ned nyere verioner av Linux-distroer... og til det er bit torrent genialt :) stoler ikke helt på p2p programmer. tror at Limewire skal være rimelig trygt å installere, men du burde være forsiktig med hva du laster ned... det kan være like mye drit i det du laster ned der som i andre p2p programmer.

EDIT: tror også Limewire sier ifra om det du laster ned har copyright eller ikke også i den nyeste verionen (med mindre du velger å overse det), men det gjør det ganske greit å vite hva som er lovlig å laste ned og ikke :)

Korrekt meg om dette er feil...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for gode svar, samt gode annbefalinger til programvarer, har tatt å sjekket ut de div. programmene som er nevnet, og så langt så ser limewire og bit torrent ut til å være en god kombinasjon.

Skulle dere har fler annbefalinger så kom gjerne med de=)

Edit: Ja glemte å si at DC++ også spiller en liten rolle her =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

I tillegg til torrent er jeg veldig glad i DC++, spesielt om man skal ha litt sjeldne ting, eller ting man ikke ofte finner på en tracker. Om jeg skulle ønske å finne "Bestemors muffinsoppskrift.PDF" kan jeg for eksempel søke etter hubber om baking, finne en med et ok antall brukere, og gå inn og søke (nå snakker vi selvfølgelig ikke om piratkopierte muffinsoppskrifter ;) ). DC++ har veldig mange nisje-hubber, det er en fin ting. Mye av grunnen til at utvalget er stort er at der deler man hele mapper, og ikke bare enkeltfiler slik det vanligvis er på torrentsider. Noen er til og med så smarte at de deler hele C-disken, men dem om det :p

Kort sagt, utvalget er stort.

Lenke til kommentar

Man kan skyte så mye man vil av "egen" fildelingstjeneste i beste fjortis stil men det endrer ikke det faktum at eDonkey/eMule er desidert størst på verdensbasis. Det er det faktisk en grunn til.

Enkelt og brukervennlig

Direkte tilgang til eDonkey, Overnet, eMule nettverket. Desidert flest filer i nettverket. Gjelder såvel små, som store enkeltfiler på mange GB.

eDonkey er faktisk en meget god Bittorrent klient (leveres nå som default)

Diverse plugin gir også tilgang til andre nettverk.

Lenke til kommentar
Man kan skyte så mye man vil av "egen" fildelingstjeneste i beste fjortis stil men det endrer ikke det faktum at eDonkey/eMule er desidert størst på verdensbasis.  Det er det faktisk en grunn til.

Enkelt og brukervennlig

Direkte tilgang til eDonkey, Overnet, eMule nettverket. Desidert flest filer i nettverket.  Gjelder såvel små, som store enkeltfiler på mange GB.

eDonkey er faktisk en meget god Bittorrent klient (leveres nå som default)

Diverse plugin gir også tilgang til andre nettverk.

5117991[/snapback]

Støtter deg 100% her!

Merkelig at ikke flere nevner eMule/eDonkey. Er det fordi folk ikke har gitt det en sjanse mon tro? Ser man seg blind på hastighet kan jeg forstå at folk bruker DC++ osv. Men hvis utvalg betyr mest, er ikke valget så vanskelig. Etter at jeg begynte med eMule har jeg ikke brukt DC++ igjen en eneste gang enda.

albatros: Har ikke prøvd eDonkey. Er det enda bedre enn eMule?

Lenke til kommentar

Støtter deg 100% her!

Merkelig at ikke flere nevner eMule/eDonkey. Er det fordi folk ikke har gitt det en sjanse mon tro? Ser man seg blind på hastighet kan jeg forstå at folk bruker DC++ osv. Men hvis utvalg betyr mest, er ikke valget så vanskelig. Etter at jeg begynte med eMule har jeg ikke brukt DC++ igjen en eneste gang enda.

5120987[/snapback]

Jeg bruker Emule de få gangene jeg trenger en fil på nettet. Finner alltid det jeg er ute etter, men det går ikke så fort... Jeg har ikke prøvd DC++ eller Torrent klineter, men så lenge Emule er der trenger jeg ikke noe annet.

Mulig mange rangerer P2P programmene etter hvor de får tak i de nyeste filmene og spillene fortest mulig, men det er ikke akkurat det som er min bruk av P2P programmene.

Lenke til kommentar
Er forresten kommet et nytt prog nå som søker i følgende nettverk:

* Gnutella (Shareaza, Gnucleus, LimeWire, Bearshare, XoloX)

* Ares (Ares Galaxy, Warez P2P)

* OpenFT

Dette heter KCeasy og kan hentes her. Det er dessuten open source, og det må man jo like.  :)

5112585[/snapback]

Yes, har brukt det programmet i noen måneder nå og det funker ganske bra til å finne det man er ute etter.

Lenke til kommentar
Man kan skyte så mye man vil av "egen".. bla bla

Støtter deg 100% her!

5120987[/snapback]

Pointet med DC++ er at du finnner stort utvalg OG fart. Du må bare vite hvilke hubber du skal bruke.

Vil du f.eks finne litt black metal, så finner du en hub hvor det bare er folk med musikk fra metal sjangeren.

eMule er greit nok det, men det blir for treigt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...