boren Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Heizann. Eg er i gang med å utvikle ein php side, og skulle hatt admin og members login/registrering (Treng ikke admin login, men MÅ ha Members login og registrering). Tenkte på noe lignene som CatchGamer har. Er det noen som har peiling på kor eg kan finne de? eller kansje kunne scripte eit script. Eg er nybegynner med php osv. så vis du kunne skrevet litt om hvordan eg installerer det. Så vil eg bare si takk på forhand til dei som hjelper / prøver.. Mvh. Tore 'BoreN' Bore Endret 5. november 2005 av boren Lenke til kommentar
willbend Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Heizann. Eg er i gang med å utvikle ein php side, og skulle hatt admin og members login/registrering (Treng ikke admin login, men MÅ ha Members login). Er det noen som har peiling på kor eg kan finne de? eller kansje kunne scripte eit script. Eg er nybegynner med php osv. så vis du kunne skrevet litt om hvordan eg installerer det. (Tenkte på noe lignene som CatchGamer har.) Så vil eg bare si takk på forhand til dei som hjelper / prøver.. Mvh. Tore 'BoreN' Bore 5109978[/snapback] Det finns ikke vanskeligere bruker system enn det catch-gamer har, bare sånn at du vet det. Hvis du kan litt php burde du lese gjennom denne. Hvis du aldri har vært borti mysql les gjennom den mange ganger og prøv å les litt utenom. Lenke til kommentar
boren Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Skal lese igjenn om det, og TAKK! :!: Lenke til kommentar
boren Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Andre forslag? Lenke til kommentar
willbend Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Andre forslag? 5110039[/snapback] Du kan bruke det jeg bruker, men du må ordne med database selv(lage tabeller osv.) Registrer: <?php $username=htmlspecialchars($_POST['username']); $password=htmlspecialchars($_POST['password']); $password_c=htmlspecialchars($_POST['password_c']); $email=htmlspecialchars($_POST['email']); $submit=$_POST['submit_reg']; $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; if($submit) { if($username && $password && $password_c && $email) { if($password==$password_c) { $sql="INSERT INTO avis_users VALUES('','$username','$password','$email','0','$ip','Ingen profil.','none')"; if($query=mysql_query($sql)) { echo "Du er nå registrert som $username ."; } else { echo "Noe gikk galt under registreringen, prøv igjen senere."; } } else { echo "Passordene var ikke like."; } } else { echo "Fyll inn alle felt."; } } else { ?> <form action="?page=registrer" method="post"> Brukernavn: <input type="text" name="username"> <br> Passord: <input type="password" name="password"> <br> Passord(igjen):<input type="password" name="password_c"> <br> Email: <input type="text" name="email"> <br><br> <input type="submit" name="submit_reg" value="Registrer"> </form> <?php } ?> Login: <?php $username=$_POST['username']; $password=$_POST['password']; $submit=$_POST['submit_log']; if($_SESSION['username']) { echo "<div class='menu'> <a href='?page=edit'>Innstilinger</a> <a href='?page=logout'>Logg ut</a> </div>"; } else { if($submit) { if($username && $password) { $sql="SELECT * FROM avis_users WHERE username='$username' AND password='$password'"; $query=mysql_query($sql); $result=mysql_fetch_array($query); if(mysql_num_rows($query)==0) { echo "Feil passord eller brukernavn."; } else { $_SESSION['username']=$username; $_SESSION['password']=$password; $_SESSION['email']=$result['email']; $_SESSION['rank']=$result['rank']; $_SESSION['profile']=$result['profile']; echo "Du er nå logget inn...<script>document.location.href='?page=main'</script> "; } } else { echo "Fyll inn alle felt."; } } else { ?> <div class='menu'> <form action="?page=login" method="post"> (<a href="?page=registrer">Registrer</a>) <input type="text" name="username"> <input type="password" name="password"> <input type="submit" name="submit_log" value="Logg in"> </div> </form> <?php } } ?> Jeg benytter sjansen til å spørre om disse to scriptene er sikre for hacking osv.? EDIT: Den '0' skal være rank, du kan bare ta det bort egentlig. Endret 5. november 2005 av willbend Lenke til kommentar
boren Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 TUSEN TAKK!! Nå holler eg på å prøve meg frem Lenke til kommentar
boren Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Hvordan "legger" eg denne tabellen: Lage databasetabellen Det første du må gjøre er å lage en database tabell som inneholder de dataene vi trenger. Vi kaller den brukere. Tabellen skal inneholde brukerid, brukernavn, passord, navn og epost. På de forskjellige kolonnene setter vi at de kan maksimalt innholde et visst antall tegn. Brukernavn = 30 tegn, passord = 32(det blir kryptert), navn = 60 tegn og epost = 60 tegn, Vi lager denne tabellen med denne SQL-kommandoen: CREATE TABLE `brukere` (`brukerid` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, `brukernavn` VARCHAR(30) NOT NULL, `passord` VARCHAR(255) NOT NULL, `navn` VARCHAR(60) NOT NULL, `epost` VARCHAR(60) NOT NULL , PRIMARY KEY (`brukerid`)) kilde: Trykk HER! Endret 5. november 2005 av boren Lenke til kommentar
willbend Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hvordan "legger" eg denne tabellen: Lage databasetabellen Det første du må gjøre er å lage en database tabell som inneholder de dataene vi trenger. Vi kaller den brukere. Tabellen skal inneholde brukerid, brukernavn, passord, navn og epost. På de forskjellige kolonnene setter vi at de kan maksimalt innholde et visst antall tegn. Brukernavn = 30 tegn, passord = 32(det blir kryptert), navn = 60 tegn og epost = 60 tegn, Vi lager denne tabellen med denne SQL-kommandoen: CREATE TABLE `brukere` (`brukerid` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, `brukernavn` VARCHAR(30) NOT NULL, `passord` VARCHAR(255) NOT NULL, `navn` VARCHAR(60) NOT NULL, `epost` VARCHAR(60) NOT NULL , PRIMARY KEY (`brukerid`)) kilde: Trykk HER! 5110252[/snapback] Ja har du en host da? Du har vel ikke home.no eller start.no eller no anna crap? Bare kopier sql koden og kjør den. Du kjører den der hvor du logger inn til databasen. Phpmyadmin heter det til meg. Det høres ut som du ikke har peiling på mysql i det hele tatt. Du må nok lese litt om det. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg glemte en ting, scriptet sjekker ikke om brukernavnet eksisterer fra før av. Sorry, gidder ikke å kode det om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå