Gå til innhold

Når kommer NV30 ???


maestr0

Anbefalte innlegg

Hvis dere ser nermere på hva nVidia har gjort de siste 4 årene og hva Ati har gjort så ser det faktisk veldig klart at ATI her stadig vekk desperate forsøk på å lage noe som er raskere enn nVidia mens nvidia tar utfordringen veldig lett og lanserer kort tid etter noe som knuser ATI fullstendig og som fører til at ATI må jobbe enda hardere enn forrige gangen.

Jeg tror at nVidia har full kontorll på det de driver med og selvsagt tar dem ATI som en konkurent men i mye mindre grad enn det de fleste tror.

Ser ut som nvidia slapper av og bare lager nye chiper gjevnlig og ikke viser noen tegn til panikk slik ATI gjør. Så dere som har planer om å kjøpe ATI 9700 PRO. Dere kan vær så god gjøre det.

Det fører bare til at nVidia får ikke monopol i markedet, men jeg og mange andre nVidia entusister kommer til å vente på NV30 og når det kommer så skal vi kjøpe de nye kortene, så skal vi teste dem, og så endelig skal vi le av dere sikkelig fordi dere har kastet bort tusener av kroner på ati, mens vi sitter her med OVERKILL i PCen og har det bra!

 

Kort sagt: nVidia + AMD er konger deluxe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-28 00:29, Psifon skrev:

For de som har GF4 Ti 4xxx eller Radeon 8500 (eller bedre) er det vel egentlig ikke så viktig för Doom3 kommer ut.

Jeg tror neppe at det kommer et spill innen den tid som krever noe mer.

De eneste som bryr seg er folk som ikke har noe annet å bruke tiden sin på enn å benchmarke pc'n sin.

Jeg gidder ihvertfall ikke kjöpe nytt skjermkort för neste sommer. Så lenge alle mine spill går glatt så er jeg glad...



 

Det er nå noe som heter fsaa og anistropic filtering som er kult vist en har krefter til det samt noen nye funksjoner også.

Jeg har allerede bestilt mitt radeon 9700pro og det er ikke for og bare benchmarke, jeg liker bildekvalitet.......

Lenke til kommentar

Quote:


Hva er det du egentlig prøver å fortelle meg?


At jeg bevist provoserer eller at jeg
faktisk
har peiling? :wink:


Jeg
er
en skikkelig hardware entusiast. :razz:



 

Nå misforsto du meg totalt.... mente det suppehue i tråden som mente nv30 kom til å knuse alt....etc etc...

 

Folk som deg er jo positivt å ha med. Har litt peiling og kan komme med konstruktive postinger :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 00:29, goose skrev:

Hvis dere ser nermere på hva nVidia har gjort de siste 4 årene og hva Ati har gjort så ser det faktisk veldig klart at ATI her stadig vekk desperate forsøk på å lage noe som er raskere enn nVidia mens nvidia tar utfordringen veldig lett og lanserer kort tid etter noe som knuser ATI fullstendig og som fører til at ATI må jobbe enda hardere enn forrige gangen.

Jeg tror at nVidia har full kontorll på det de driver med og selvsagt tar dem ATI som en konkurent men i mye mindre grad enn det de fleste tror.

Ser ut som nvidia slapper av og bare lager nye chiper gjevnlig og ikke viser noen tegn til panikk slik ATI gjør. Så dere som har planer om å kjøpe ATI 9700 PRO. Dere kan vær så god gjøre det.

Det fører bare til at nVidia får ikke monopol i markedet, men jeg og mange andre nVidia entusister kommer til å vente på NV30 og når det kommer så skal vi kjøpe de nye kortene, så skal vi teste dem, og så endelig skal vi le av dere sikkelig fordi dere har kastet bort tusener av kroner på ati, mens vi sitter her med OVERKILL i PCen og har det bra!


Kort sagt: nVidia + AMD er konger deluxe!


 

Hallo ?

 

Våkne opp fra den dvalen du er i...

Hvis du har fulgt med i de siste årene så ser du at ATI har kommet nærmere og nærmere for hver generasjon som har kommet... og nå med R-300 så har de passert Nvidia forholdsvis kraftig.

 

Det er godt mulig at NV30 blir raskere en R300/Radeon 9700, men det er da heller ikke så rart når Nvidia måtte gå tilbake til tegnebrettet med sin NV30 brikke etter å ha hørt R300's spec, og i tillegg sliter med 0.13 prosessen. R300 "tapet" ut i tidlig vår, NV30 nå i august.... ATI har flere måneders forsprang i denne generasjonsrunden og kan forholdsvis lett gi ut en "refresh" av R300, eventuellt R350 og ta tilbake tronen kort tid etter at NV30 er lansert....

 

Så kan du jo selvfølgelig si at NV35 igjen kommer til å slå den.....og spiralen fortsetter...

 

Fakta er vel dog som følger: Kampen mellom ATI og Nvidia er blit jevnere og jevnere for hver generasjon av kort som kommer ut. Og nå som ATI har begynt å få sving på sine drivere så blir kampen bare jevnere.

Lenke til kommentar

En endeløs diskusjon det ja.

 

Men av den litt mer intressante arten så bruker faktisk nVidia teknologien de fikk ved oppkjøpet av 3Dfx og vurderer å blåse liv i Glide API'en igjen ved å intigrere en slags Glide "kontroller" på NV30. Fant liksom ikke noe bedre ord for det.. :razz:

 

Men dette er rykter.. Ingenting endelig.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 09:24, Cappo skrev:

En endeløs diskusjon det ja.


Men av den litt mer intressante arten så bruker faktisk nVidia teknologien de fikk ved oppkjøpet av 3Dfx og vurderer å blåse liv i Glide API'en igjen ved å intigrere en slags Glide "kontroller" på NV30. Fant liksom ikke noe bedre ord for det.. :razz:


Men dette er rykter.. Ingenting endelig.. :smile:



 

Joda... men jeg tror dette er bunnløse rykter...

 

Teknologien var nok bra i sin tid, men er år siden Nvidia overtok 3dfx, og jeg tror nok ikke teknologien er så "fantastisk" lengre. Tror nok heller ikke at Glide blir blåst liv i..... Er meget få utviklere som ville ha utviklet for Glide, da det hadde begrenset markedet produktet kunne selges i.

 

DirectX og OpenGL er nok de som vil leve ennå i noen år :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 11:18, vipewan skrev:

DirectX og OpenGL er nok de som vil leve ennå i noen år :smile:


 

Det tror jeg også. Med tanke på DirectX 9, DirectX 10 og OpenGL 2.x. :grin:

 

Jeg vil ha grafikk kort med 'life-like' grafikk. 40000 3DMark har ikke mye å si for meg hvis grafikken ser ut som noe som er tatt ut PacMan Returns. Heller 20000 og noe som ser ut som Final Fantasy: The Spirits Within. :razz:

 

Men jeg liker konkurransen mellom ATI og nVidia. Jo jevnere, jo billigre for oss forbrukere.

 

Men nå skal det være sagt at jeg opp i min tid har betalt MYE for state of the art gfx. Her er lista;

 

Over 2000kr for Voodoo2 12Mb når det var nytt.

 

Ca 1500kr for Matrox Mystiq 4Mb når det var nytt.

 

Ca 3000kr for Geforce 256 når det var nytt.

 

Nesten 4000kr for Geforce3 Ti 500 når det var nytt.

 

 

Og dette var ikke fra de dyreste produsentene. Men jeg har klart å rive meg løs fra det og hoppet ikke på Geforce4 Ti serien. Men jeg frykter at jeg vil gå på en stygg smell når NV30 kommer. :roll:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-28 11:18, vipewan skrev:


Joda... men jeg tror dette er bunnløse rykter...


Teknologien var nok bra i sin tid, men er år siden Nvidia overtok 3dfx, og jeg tror nok ikke teknologien er så "fantastisk" lengre. Tror nok heller ikke at Glide blir blåst liv i..... Er meget få utviklere som ville ha utviklet for Glide, da det hadde begrenset markedet produktet kunne selges i.



 

Nvidia overtok ikke 3dfx. Nvidia kjøpte opp diverse eiendeler av 3dfx som teknologi og brand names.

 

Det tar tid å implentere ny teknologi. Dem kunne ikke bare implentere 3dfx teknologi i prosjekter som var langt i utviklingen (NV2x).

Ifølge Nvidia skal NV30 ta ibruk 3dfx/Gigapixel teknologi.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg Psifon! Ikke noe vits å bruke 3-4tusen på et skjermkort nå, når du uansett må ha noe bedre for å oppnå den feteste grafikken i fks Doom 3. Det kommer jo mange andre sjuke spill også da. Som Black And White 2, Max Payne 2 OSV. Jeg tror (håper) på at år 2003 blir "heavy hardware gamersene" sitt år :smile: Nå sitter jo alle bare å Benchmarker uansett, ingen spill krever en dritt i forhold til det de fleste her på forumet sitter på....

 

Hilsen

 

 

Tim

Lenke til kommentar

Quote:



NV30 kommer trolig til å være litt raskere en Radeon 9700... hvor mye er det ingen som vet da NV30 knapt finnes i silikon ennå.




 

Ikke for å være ekkel, eller å få tråden til å skli ut her, men silikon er det man tetter f.eks vinduer med, og silisium er det man lager halvledere av. På engelsk er orda ganske like: "Silicon" og "Silicone" så det er lett å bli villeda. Tenkte bare jeg skulle være snill og si ifra. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...