Otzi Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hvordan virker msg i run? Altså Start-run-cmd så skrive msg Har lest en plass at man kan sende meldinger over lan med en eller annen command i kjør/run. Med litt testing tenker jeg det er commanden msg. Men det kan jo vere helt feil. Kan noen forklare? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 run så skriver du cmd og trykker enter.. så skriver du net send "ip" "melding".. Lenke til kommentar
Otzi Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Takk.. Tester med en gang.. Lenke til kommentar
smh Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Bare til info: Brannmuren i Windows XP SP2 stenger for dette. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Bah, Net Send deaktiverer man jo under Services i Windows. Trodde det var noe alle gjorde. msg BRUKERNAVN "Melding" Funker også, vet ikke om det fungerer på samme måte som Net Send. Lenke til kommentar
Otzi Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Etter jeg skrev: net send 192.168.1.34 hei Så stod det: Fant ikke meldingsaliaset på nettverket. Skriv NET HELPMSG 2273 hvis du trenger hjelp. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Du må skrive datamaskinnavnet, ikke ip-adressen. Dersom datamaskinen heter «abc123», må du skrive følgende: net send abc123 [din melding] Endret 6. november 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 IP-adressen skal fungere med net send. Det har jeg brukt for å verifisere at PCene har tilkobling til hverandre før. net send * [din melding] * angir at meldingen skal sendes til alle på nettverket. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 IP-adressen skal fungere med net send. Det har jeg brukt for å verifisere at PCene har tilkobling til hverandre før. net send * [din melding] * angir at meldingen skal sendes til alle på nettverket. 5115990[/snapback] Alltid like morsomt på skolen Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 IP-adressen skal fungere med net send. Det har jeg brukt for å verifisere at PCene har tilkobling til hverandre før. net send * [din melding] * angir at meldingen skal sendes til alle på nettverket. 5115990[/snapback] Alltid like morsomt på skolen 5119319[/snapback] Ja, ble blokkert ganske fort etter øki-tentamen hos oss. "Satan ser deg!" poppet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå