Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

første bil- mazda 626

Ms Opel

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

heisann, satt på nettet og kikket litt på chiptrimming av mazda generelt og kom over dette forumet. masse bra om mazda her :)

jeg har selv en '92 mazda 626 2.5L V6 som akkurat har passert 300.000km. det en aldrende bil og som i tillegg har gått langt, og slitedeler må byttes. da jeg hadde den inne på service sist skulle jeg skifte registerreim og i samme slengen skiftet jeg friksjonsfjærene på begge kamakslingene fordi det hørtes ut som det var en diesel motor når den gikk på lavt turtall (ca 500-700rpm). når han hadde av toppdekselet ringte han meg kunne fortelle at kammen så helt ny ut. det var ikke tegn til slitasje overhode. alle servicer er blitt fulgt og olje har vært skiftet hyppig :) til sammenligning viste han meg kammen på en bmw 320 som hadde gått 250.000km..hehe..need i say more :) at den er dyr i drift kan diskuteres, ja på småkjøring er den DYR, ca 1.2L på mila, men på langkjøring syns jeg det er bra at den kun bruker 0,75L...

er strålende fornøyd med bilen, det er noe rust som må jeg må ta men...tror ikke jeg kommer til å klare å kjøre bilen i filler...

stell godt med bilen og følg servicene så har du bil i mange mange år :)

Lenke til kommentar
Den 2.5 motoren som sitter i den sprekaste er DYR i drift.

Det er en gammel Ford V6er.

5126689[/snapback]

Hvor har du fått det ifra?

Dette er ikke samme motor som står i en granda v6 hvist det var det du trodde, dette er en japansk produksjon og du bør bør ikke øse rundt med fakta hvist du er helt på jordet!

Derimot har ford fått "låne" motorer fra mazda.

Hvilken gammel ford v6 er på 2.5 liter forresten?

Lenke til kommentar

5126689[/snapback]

Dette er ikke samme motor som står i en granda v6 hvist det var det du trodde, dette er en japansk produksjon og du bør bør ikke øse rundt med fakta hvist du er helt på jordet!

6467124[/snapback]

ford probe

DSC00240-1.jpg

Lenke til kommentar

5126689[/snapback]

6467124[/snapback]

ford probe

Det er ikke en gammel ford, den ble lagd rundt samme tid som mazda kom med 626 v6.

Lenke til kommentar

kan være gammel i noens øyne

proben har samme motor og drivverk som mazda mx6 ihvertfall, men om det er den som sitter i 626 er dog ukjent.. kom bare med et innspill :tease: så kan folk rette meg deretter

Endret av Domi9q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...