Ms Opel Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hey ppl! Jeg skal kjøpe min første bil og er litt forelsket i en mazda 626.. Men bare lurer på hvordan den er å style/trimme? Den jeg ser på har gått 157 000, noen som vet hvor langt disse kan kjøre? Når kommer verkstedregningene? Jeg er ikke så superproff på bil, kan bare det overfladiske.. Så takker for all hjelp jeg kan få! http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=333296 Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Mazda 626 e konge bil, g kan gå opp til 350.000km ved hjelp av godt vedlikehold og service. Du må gå for 2.0, mest økonomis ved trimming, og tåler mest. Bilene er spreke orginalt, og søk etter styling på nettet, så finner du med en gang. Kan prøve på powerzone da, men ekke sikker. Vurderer å kjøpe en 626 selv, 2.0i, 2 dørs men 140hk orgialt. Lenke til kommentar
Ms Opel Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Wow! Det var hyggelig å høre Nå er det 1.8 jeg vurderer å kjøpe, men det er kanskje ikke så stor forskjell? Fra 96.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det er stor forskjell på 1.8 og 2.0 liters motor når det gjelder effekt og hvor mye den tåler.. Det kan jeg bekrefte sterkt etter som jeg sitter mye på med to ungdommer som har akkurat disse to motorene..! Det er dog snakk om 92 og 93 mod.. Men de har samme karosseri.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Eller så har du jo en sprek 2.5 V6 da Går bra med kul lyd Lenke til kommentar
Akke Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Har 93mod 1,8 selv, godt fornøyd, drar bra nok for meg. Grei og skru på også. Sjekk at bremsene bak fungerer, de har en tendens til å sette seg om man ikke gjevnlig bremser litt hardt. Ellers vil nok drivakselmansjettene sprekke på rundt 180. Edit: Fjernet OT... Endret 6. november 2005 av Akke Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Akkurat den komentaren med Opel der hørte ikke jeg... Men kom akkurat på det med bremsene, så vil da bare bekrefte det Akke sa sist... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Fatter`n hadde en slik bil for en god stund siden. Var god å kjør i denne, men etterhvert så hopet det seg opp med feiler og mangler på denne bilen. Da hadde den kjørt over 140000 km. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Motoren tåler en del som sagt med 2.0l han jeg kjenner har en mazda 626 som har gått 285 000km, det eneste er fortsllinga mangler litt stag og hjulopphenget tåler nkk ikke mye med all den rusten og den virker veldig vinglete. Men han kjører ikke akkurat pent heller.. Hver gang vi parkerer er eksos manifilen rødglødene. Og turtall sperra har fått kjørt seg temmelig bra. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Huff at folk ikke passer på ungene sine. Passer man godt på bilen, værer den en godt stund. Ikke alle kompisene mine har samme oppfattning som meg, men dette er deres valg. Lenke til kommentar
taxfree Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Mazda er gode biler Se opp for: - rust - clutch/ girkasse - travers (røyk på min 929 etter 316000......dyr sak) Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Den 2.5 motoren som sitter i den sprekaste er DYR i drift. Det er en gammel Ford V6er. Et karosseri tidligere hadde 2.0i 16v motor og den var GØY. Min 86 modell 626 2.0iGT solgte eg for 9000kr, då hadde den godt 295000, Kjøper er svært fornøyd!! Mazdaer toler det meste så lenge en passer på olje nivået på motor og girkasse. Under spyling er også en fin ting på vinterføre. Det er litt mange plasser der saltlaken legger seg Lenke til kommentar
pat_man Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 mazda er fete biler. men er det 2.0 liter 2 dørs?? dete r den feteste av dem :!: Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Uff.. synes selv det er så upraktisk med 2 dørs biler. Ser det kulere ut? Spare noen kg vekt? Lenke til kommentar
pat_man Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 det ser fetere ut!! og den bilen er vel noen kilo lettere!! om det er så praktisk vet jeg ikke men det ser fetere ut da Lenke til kommentar
RBXtremos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vel, ikke klag Alle biler får jo en eller annen feil etter hvert som de blir eldre og mer slitt Det du må huske på å gjøre er å se etter noen store skader nå? Prøvekjøre den, se om den er god Spørre om eier har hatt noen tidligere problemer? Evnt. Se servicehefte? Få et innblikk i hvordan han behandlet bilen, når han skiftet oljefilter osv? Det har veldig mye å si for levetiden på bilen da Lenke til kommentar
netrom87 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg har en Mazda 626 2.0 LX S 87-modell. Og den går og går, den går når den har kommet til døra til og med. Min har gått 220000, og det eneste jeg har gjort på den var å fjerne noe rust, som kom på 12 000 kr. men da sa de på NAF at den kom til å gå til Jesus står opp igjen. Og den Mazdaen jeg har hadde ikke vært på service siden oktober 88 eller noe sånt. Det er en kongebil! Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en mazda 626 88mod den nye karroseriet som er mere rundt ikke firkanta kombi cupe, senka 40mm stiva. det sitter en 2L I 16V med orginalt ca 148 HK trimmet enkelt til 180HK! uten turbo. Ops girkassa tåler Maks 240HK (uvist ant. nm.) dette gjeller oxo for GTR jeg har: *2,5" rør med 3 lyd dempere. katis har vi ikke hørt om *tenninga er skrudd opp *tempratur føleren til motoren er det satt en motstand. slik at "hjernen" tror at motoren er kaldere en den egentlig er.(billig chip trimming) husker ikke hvor stor denne er. jeg fikk denna bilen opp i 240Km/t litt kult å kjøre fra BMW 316 med bestefar bil 120Kmt på 2 giret Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 ultimat mazda motor: topp lok + turbo og intercooler fra GTR veiv og råder fra mazda 2,2L som passer rett på topplokket til GTRn Smidde stempler eller tilsvarende GTR injection osv. ny gir kasse, fant ei kasse som tålte 450HK og 400Nm man finner nok noen gamle rally gir kasser et sted. 2,2L I TIC = MYE POWER Lenke til kommentar
Znip Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 ultimat mazda motor: topp lok + turbo og intercooler fra GTR veiv og råder fra mazda 2,2L som passer rett på topplokket til GTRn Smidde stempler eller tilsvarende GTR injection osv. ny gir kasse, fant ei kasse som tålte 450HK og 400Nm man finner nok noen gamle rally gir kasser et sted. 2,2L I TIC = MYE POWER 5341961[/snapback] hei, den beste motoren mazda noen gang har laget er FE3 Den finnes i GD modellene (88-91) og kom orginalt med 148 hk - 152hk (sistnevnte på 88 mod, uten kat) Denne motoren er god for 400 hk med orginalkasse. Kom med smidde råder orginalt. 2.2 literen kom orginalt med turbo (Ford Probe GT) Den kom også orginalt i statene på mx-6 (de het mx-6, og ikke 626 da) Men FE3 motoren er på 2.0 liter, og den er det beste utgangspunktet for trimming. (For 626 modeller da) Og for alle andre mazda intr. serte, stikk innom Mazda Owners Group Norway! http://mazda-ogn.org/forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå