pojo Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg er 16 år og stort sett fornøyd med kroppen min, men det er et par ting jeg vil forbedre. Rundt magen og rundt lårene og nedover har jeg litt ekstra fett som jeg ikke trenger, dette gjør at jeg har litt problemer når jeg er ute å handler klær; vil så gjerne bruke bukse størrelse 32x32, men må desverre gå for 33x32, dette gjør at buksen ser rare ut på meg, jeg klarer å få på meg 32x32, men iblant blir det for trangt. Uansett, nå er det på tide med å gjøre noe. Jeg veier ca 67 (hvertfall det vekten min sier, dog jeg tror den er litt feil) og høyden min er 180 cm. Hva slags treningsopplegg kan man anbefale for meg? langdistanse jogging? klarer ikke å tenke tanken på å gjøre det nå for tiden med tanke på været etc. Noen andre treningsformer som hjelper? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du er 180, og veier 67kg? jeg er 180 og veier nesten 90kg. Bekymre deg heller for å legge litt på deg. Jeg har ikke lenger dongeribukser som passer meg skikkelig, å kjøpe jakke er også helt umulig siden alle jakker er lagd for folk med smale skuldre og stor mage virker det som. Uansett er slanking når du er 16 unødvendig, start heller med litt vektrening kombinert med eventuelt en annen idrett. Så får du nok stramma opp det meste. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg tror også slanking er helt unødvendig, bygg heller muskler som strammer opp magen osv. Spis riktig, og tren litt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Friidrett + Vekttrening. Om du er villig til å trene er det nok litt muskelmasse du bør satse på. Om du blir litt bredere over skuldrene o.l. så ser det bare naturlig og bra ut. Man trenger ikke å være bensipumpe-formet Lenke til kommentar
pojo Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) oki, takk for alle svar hittil. Jeg brukte faktisk sommeren på å trene opp muskelmasse, jeg fikk en liten endring da sommeren var ferdig, men grunnet slapphet nå gjennom høsten har det lagt sine spor på kroppen. Er vel bare å begynne igjen med det jeg drev med før. Trene med manualer og jogging. Manualer kan jeg sikkert trene med, men jogging blir som sagt litt kjipt på grunn av forholdene ute. Så snart vinteren kommer blir det lettere. Hva slags friidrett ville du anbefale Zethyr? Endret 6. november 2005 av pojo Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har ikke peil, for jeg driver ikke med det selv. Tenkte mest på friidrett sånn generelt, for der har man jo både styrke og utholdenhet. Hvis du har noen favorittøvelser er det jo artig å trene på dem Lenke til kommentar
DoNNyBoi Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Vil du ha slanke ben og få vekk det lille fettet på magen, er det bare kardio treningsform som gjelder. Det vil si all form for utholdenhetstrening. Så lenge du holder deg aktiv med par dagers trening i uka og ikke spiser så mye fet mat, vil du fort greie å presse deg i en 32x32 jeans. Jogging er alltid en bra start. Ta i bruk en tredemølle da vel, finnes jo i alle helsestudioer. Du er jo gammel nok til å melde deg inn nå. Lykke til! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå