tulling03 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Se topic. Jeg har problemer med å rendre mpeg filmer i Pinnacle Studio plus 9.4. Den henger alltid etter en stund. Jeg har da valgt DVD compatible som utg. format. Men siden den henger, lurer jeg på om jeg kan velge avi som format. Da går det fint, men hvordan blir det da med å lage en DVD med menyer og slikt? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du kan bruke NeroVision til å lage DVDer av video-filer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) AVI-filer kan ikkje brukast på DVDar nei, til det må du ha DVD-kompatible MPEG2-filer. Men om du har eit DVD-authoring program (program som lager menyar etc.) som óg kan kode om filer til det, går det fint å eksportere frå Studio 9 som AVI, og bruke desse i eit slikt program. Som jh_ nemnte, er Nero Vision (Express) eit program som kan dette. Andre døme er AVI2DVD (freeware), Tsunami MPEG DVD Author og Adobe Encore DVD 1.5. Endret 8. november 2005 av incanus Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Er det ikke mulig å få tak i en plugin til Ahed Nero, som gjør det mulig å bruke .avi filene, å brenne dem som MPEG-2? Eller er jeg helt på jorde? Endret 8. november 2005 av aleks tho Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Nero er so mangt... Om du meiner Burning Room, so tviler eg på det. Eg trur ein må ha ferdiglaga DVDar (VOB- osb. filer). Men skal ikkje garantere at det er rett... Men om du meiner Nero Vision (Express) som eg nemnte i det forrige innlegget, so treng du ikkje ein plugin, då programmet klarer jobben åleine... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå