Gå til innhold

Skifte ut 2x512 med 2x1024?

Joachim Murat

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjører flg oppsett:

Asus A8N-SLI

Amd 64 3200+

Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024 (2x512) MB CL2 link

Pov 7800GT

Det jeg lurer litt på er rett og slett å selge 2x512 minnet mitt og heller kjøpe meg et 2x1024 "value" sett. Bruker stort sett maskinen til spilling (BF2, AOE III osv) og er selvsagt ute etter best ytelse. Er det noe å hente på å oppgradere nå? Vil jeg merke en evt ytelsesøkning?

Ser jo det at 2x1024 mb selges uforskammet billig flere steder, f.eks. TwinMos hos Komplett og Geil hos Psdata.

Skal ikke klokke :!:

Takker for svar.

Endret av Joachim Murat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes bare et svar på dette spørsmålet til en gamer: JA!

Det er mange spill som elsker å gnage på dine 2GB RAM og gi deg noen ekstra FPS ;)

Spesielt BF2. (Som du spiller)

Det spillet gir de mest åpenbare forskjellene på 1GB kontra 2GB.

Les litt rundtom på forumet, du finner mange gledesutbrudd etter 2GB-installering.

Gå for oppgradering, du vil merke forskjell.

EDIT: Bør lære meg å lese.

Jeg vet ikke hvordan ytelseforskjellene er på "low latency" 1GB vs. "high latency" 2GB. Men det skal vi greie å finne ut ;)

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Se her ja.

Jeg henviser deg til denne tråden: Hvor mye bedre er RAM med lav latency?

Hvor de linker til denne testen: Exploring the performance impact of memory latency Is 2-2-2-5-1T really worth it?

For most users, the price premium associated with exotic 2-2-2-5 memory won't be worth the relatively modest performance gains that it offers. Low-latency memory does have an ace up its sleeve for overclockers, though. Most low-latency modules are capable of running at much higher clock speeds if you back off on their latencies a little.

At the end of the day, the appeal of low-latency memory modules may be limited to overclockers and enthusiasts intent on squeezing every last drop of performance from a system. More pedestrian "value" memory should be plenty fast enough for everyone else, especially since you can practically afford twice as much

Jeg tolket dette for deg, og kom frem til: Kjøp 2GB value ;)

Du skal jo ikke overklokke.

Lenke til kommentar

Takk for at dere gidder svare folkens!

Har lest gjennom artiklene med stor interesse, og jeg kommer nok til å satse på 2x1024. Hvilke brikker ville dere gått for? Er de jeg linker til i første post noe tess? Prøver holde prisen lavest mulig, og siden latencyen ikke spiller all verden rolle er kanskje de noen av dem ålreite nok?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på det samme som trådstarter. Jeg har nå disse OCZ 512x2 brikkene. Lurer på å selge disse og kjøpe de Twinmos 2GB

Bruker pc mest til surfing og litt spill. Vil det lønne seg?

5110143[/snapback]

Seriøst?

Skal du overklokke: Nei, kjøp noe dyrere (lavere latency)

Skal du ikke overklokke, men spiller nyere og krevende spill: Ja, så absolutt.

Det er også mange programmer som vil like en ekstra GB til disposisjon :yes:

Jeg ville ventet og sett hva Joachim Murat klarer å grave opp, forresten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...