Øssa Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) I dag døde mitt Radeon 9800 Pro i et forsøk på å forbedre kjølingen. Tror mitt kort var et offer for statisk elektrisitet siden jeg ikke var jordet mens jeg lekte med kortet. Legger uansett ved noen bilder av kortet slik at andre også kansksje får lyst til å prøve det jeg gjorde uten å ødelegge kortet såklart :!: Har sett andre som har gjort dette her men aldri hvordan de gjorde det så jeg prøvde meg litt frem og brukte dremelen Fra oversiden: http://img493.imageshack.us/img493/3711/98...003small0ep.jpg Bra frekk den vifta :!: Et fra siden: http://img348.imageshack.us/img348/935/980...006small1gi.jpg Et fra undersiden: http://img10.imageshack.us/img10/5618/9800...001small9lz.jpg Hvis dere ser etter kan dere se skruene, og at de har plastikk-avstandsklosser for å unngå at hodet på skruer kommer borti lederene. Et av undersiden av kjøleren: http://img493.imageshack.us/img493/7940/kjler003small0dr.jpg Et bilde for dere som lurte på hvordan jeg hadde festa kjøleren. Her kan dere se de tu hullene med jenger i. Dere se også hvor jeg har dremla litt(En kondensator som var i veien). Der hvor jeg har filt bort litt i kantene var det små IC-er av et eller annet slag som var litt i veien. Edit: Kanskje feil sted å poste denne. Moderator kan godt flytte tråden til Kjøling - Luft. Endret 5. november 2005 av Øssa Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Statisk elektrisitet er jo en mulighet, siden bildet viser at kortet ligger på en plastpose. Hvis det hadde ligget på en antistatisk pose, hadde kortet kanskje klart seg. Men man lærer så lenge man lever. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Voksen størrelse på den kjøleren der, hvordan festet du den egentlig? regner med at en god dose termisk lim ikke holder :!: Endret 5. november 2005 av BKB Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Da jeg hadde cpu kjøler på mitt gf4 brukte jeg strips til å feste den med Måtte faktisk se på bildet to ganger før jeg så hvor du hadde brukt dremelen.. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Laget hull med jenger i under på kjøleren. Etter på var det bare å smette i et par skruer. Men som sagt er kortet dødt nå. Bildet ganger seg selv med 3 på en måte :!: Alle kopiene ligger litt etter hvarandre. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Statisk elektrisitet er jo en mulighet, siden bildet viser at kortet ligger på en plastpose. Hvis det hadde ligget på en antistatisk pose, hadde kortet kanskje klart seg. Men man lærer så lenge man lever. 5109741[/snapback] Er ikke der jeg jobbet med det. Jobbet med det på et versted med ei tjukk gummiplate under kortet. Trodde nå det holdt..? Er vel heller jeg som burde hatt no sånn armbånd-greier på meg. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du trenger vel strengt tatt ikke håndlenke. Selv passer jeg på å ta på chassie av maskinen for å ta vekk noe statisk, har heldigvis ikke hatt problemer. Men når ting leges fra seg er det på antistatiske poser. Kuul kjøler, hadde vært morsomt å sett hvor bra den hadde kjølt. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Ja. Håpte jeg skulle prøve å klokke den ok sette i XT-bios. Hadde vert gøy. Lenke til kommentar
Allakazam Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kjenner Øssa i RL å har fått tilbud om å få kjøleren til låns (siden den ikke gjør noen nytte hos hm). Tenker meg litt om siden hans kort ble ødelagt. Tror dere risikoen er serlig stor for at det vil skje noe med mitt kort (ATI 9700 Pro). Hva tror dere, og har dere evt. noen tips om hvordan det kan gjøre mest mulig forsiktig? Lenke til kommentar
abedin Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 HMMM jeg trur du filte vekk noen kretser i samma slengen !, Mange kretskort har flere lag med kretser presset sammen slik som en sandwich !! Dremel er farlige greier for kretskort lolz... Jaja bedre lykke til neste gang !! Mvh Abedin Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 HMMM jeg trur du filte vekk noen kretser i samma slengen !, Mange kretskort har flere lag med kretser presset sammen slik som en sandwich !! Dremel er farlige greier for kretskort lolz... Jaja bedre lykke til neste gang !! Mvh Abedin 5121066[/snapback] Har jo ikke brukt dremel på kortet da :!: Bare på kjøleren. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Hehe, kult. Hvordan tenkte du å få strøm til vifta? Pluggen i grafikkortet passer vel ikke til cpu vifta Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) går nok det jo, ellers kunne han altids tatt strøm fra en molex-plugg MvH -H- edit. glemte og si at det var en sykt bra kjøler du har skaffett deg... Endret 20. november 2005 av haakie Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Brukte en vanlig molex plugg ja og koblet den til på hovedkortet. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei, Jeg har en CPU Coolermaster kjøler med en stille vifte montert på Radeon9800PRO i over ett år nå. Det går helt fint, det. Skal se og poste noen biler. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg har en CPU Coolermaster kjøler med en stille vifte montert på Radeon9800PRO i over ett år nå. Det går helt fint, det. Skal se og poste noen biler.Staljin 5196571[/snapback] Fikk du klokka det noe bedre enn i forhold til standardkjøleren? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei, Vet du hva, jeg husker ikke. Har ikke klokka den etter at jeg gikk tilbake fra Radeon 9800XT til PRO bios. Klarer vek 516 på core. Staljin Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Artic silver du bruker? Husk at det leder strøm. Fikk en gang litt på over noen av pinnen på en minnemodul. Det var nok til at kortet virket helt dødt. Sjekket kortet igjen, fant den lille feilen, vasket vekk med rødsprit, og alt fungerte flott igjen (og tjente meg fint i nesten 3 år før jeg pensjonerte det, muligens det kortet jeg har brukt lengst hehe) -Stigma Lenke til kommentar
camxer Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hehe, kult.Hvordan tenkte du å få strøm til vifta? Pluggen i grafikkortet passer vel ikke til cpu vifta 5181259[/snapback] ehm... cpukjølere har langt nok kabel til å rekke et 3 pins kontakt på hovedkortet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå