Gå til innhold

Studenten Tester: Corona Extra

Goliath

Anbefalte innlegg

Dette er et utdrag av min Hw-blogg. Legger til den siste Studenttesten som har blitt gjort og ønsker at dere tar å stikker en tur innom bloggen, som er lenket nederst i signaturen. ;) Det finnes en test til der og flere kommer..

------------------------------

testbanner.gif

Corona Extra Imported

turbolime.jpg

Corona Extra er best kjent som importert øl fra Mexico. Det lyse ølet ble brygget først i 1925 av

Cervecería Modelo i Mexico City. Ølet ble først importert til USA (California og Texas) i 1979. I dag kan man finne ølet overalt i verden, til og med på Nærmat i Valdres...tror jeg.

Corona ble nylig den mest solgte importølet i Statene og tok plassen fra Heineken. Ølet er på plass nummer 5 når det gjelder mestselgende ølmerke i verden. I ølets moderland, troner den seff på topp!

Så, her kommer en liten test av øøøølet..

Design

Å herregud, denne flaska er en klassiker uten like. Mens de fleste ølflaskene er brune med selvklebende klistremerker, er Corona Extra en tidløs flaske som er gjennomsiktig. Labelen blir malt på hver eneste flaske, her finner vi ikke Donald-stickers på flaska. Med malt label, virker de mindre masseprodusert og hver flaske har sin egen sjarm. Den lange flaskehalsen gir en unik flow på ølen, fra bunn til munn. Heerlig!

Karakter

1 2 3 4 5 6

Smak

Som en god kompis av meg sa: "Glenn, drikker du det der? Det er jo meksikansk pissvann som noen har prompa i jo!". Jeg syntes nå ikke dette. Corona Extra er en lys øl, såkalt pilsner. Den har ikke skarp smak som mange norske øl har. Denne ølen er helt herlig iskald. Den SKAL nytes med en skive lime, ikke sitron, i flaskehalsen. Lime´n gir ølet en litt balansert smak og det passer utrolig bra sammen. Smaken er utrolig utrolig god og jeg tror denne ølen vil appelere mer til drikker-ikke-øl-æsj kvinnetøsa der ute.

Karakter

1 2 3 4 5 6

Pris

Prisen er helt latterlig her i Norge. Billigste Corona Extra jeg har sett kostet 26,-. DET er dyrt for 33cl pils, imported eller ej. Vanlig pris er på 30,- På byen koster denne herligheten 65,- ..wtf! Her skal jeg faktisk gi TO karakterer. Jeg som bor i Oslo har kort vei til Systembolaget i Sverige. Harry eller ei, det er her jeg kjøper mine Corona Extra. Svenske priser er helt lattis i forhold til de norske. Corona Extra i Sverige koster 50% mindre, altså 15,- SVENSKE PENGER. Jeg kjøpte en kasse Corona for ikke lenge siden og jeg betalte rundt 350,-. Jeg kan absolutt leve med 15,- pr. flaske men ikke 30,- ...så til karakterene

Karakter

SVENSKE PRISER 15,-

1 2 3 4 5 6

NORSKE PRISER 30,-

1 2 3 4 5 6

Studentfaktor

Tjaaa. Det sies jo at studenter i Norge ikke er fattige men det er nok ikke Corona Extra som drekkes på de fleste festene. Studenter skal ha øl, billig øl. Det er vel Tuborg, Borg og Ringnes som studenter drekker. Corona Extra i Norge er altfor dyrt.

Men det var jo det at studenter skal helst skille seg ut, hoppe av mainstreambølgen. Være unik på alle måter. Mange tyr til nettopp Corona Extra! Av en eller annen merkelig grunn, syntes jeg Corona Extra ikke bare er en øl, men en way of life.

Karakter

1 2 3 4 5 6

Konklusjon

Corona Extra er Norges beste importøl, tett etterfulgt av Grolsch. Dette er seff min subjektive mening. Jeg digger Corona Extra. Altså, ikke norskkjøpt pga den norske prisen gjør Corona´en sur men svensk Corona er helt diggbar. Jeg vil helst ikke drikke noe annet medbragt enn Corona. Vil gjerne tilføye at jeg ALDRI har blitt fyllesjuk av Corona Extra..det i seg selv er en bonus! Så, konklusjonen er: Corona Extra er den beste, uansett hva du sier så er du fortsatt adoptert og feil. BTW, lime er muuuust!

Produkter i prisguiden:

- Corona Extra

- Lime

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg synes 15kr i sverige er langt fra en 6 i pris

5110646[/snapback]

Vel, Ringnes i Norge koste ca. 12,- + pant pr.flaske. Billigste pilsen i Norge ligger på rundt 9.50,- + pant. Corona Extra Imported koster deg 15,- svenske UTEN pant. Syntes den prisen er helt konge. Noen nevnte 9,- i Danmark? Sjukt!

Miller? Har ikke smakt forresten. Sett flasken på Systembolaget..men Corona Extra står hjertet nær ;)

Lenke til kommentar
HeHe, kjøpte en kasse Corona i Sverige og i kassen ar det fire kurver :p..de er spess ja, i forhold til de kjedelige fingerpappgrepa.

Mener at Budweiser har noe lignende kurv..

5113626[/snapback]

Både heineken og Bud har det. Testen er jeg ikke enig i, altfor smakløst øl. Greit når man skal drikke 12 av dem, men hvis jeg bare skal ha et par pils så ser jeg helst at det er litt smak på dem.

Men for all del, et helt greit øl.

Lenke til kommentar

Når jeg satt i noen barer i Tijuana så jeg ikke Corono på menyen, men de hadde noen andre merker som liknet i smaken.

At Corona skulle være den beste mexicanske ølen er vel en påstand som er like riktig som at Hansa er den beste i Norge.

Corona er bra, men veldig oppskryt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...