ducmaster Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) har ikke testet det men det finnes drøssevis av gratis programmer du kan prøve som er veldig bra! sjekk ut AVAST og AVG er 2 gratis antivirus programmer som er veldig bra! du kan sjekke ut denne linken som forøvrig er sticky ! masse bra nytte programmer her som er gratis! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380032 beklager at jeg ikke la til link istad Endret 8. november 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 har ikke testet det men det finnes drøssevis av gratis programmer du kan prøve som er veldig bra! sjekk ut AVAST og AVG er 2 gratis antivirus programmer som er veldig bra! du kan sjekke ut denne linken som forøvrig er sticky ! masse bra nytte programmer her som er gratis! 5120353[/snapback] Beklager, men jeg kan ikke se noen link. Lenke til kommentar
BehersK Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Her er den https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380032 Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Nå er oppsettet fra mpx bestilt. jeg gjorde en liten endring. Jeg valgte amd athlon 4000 istedenfor 3700. Den passer sammen med de andre kompontene håper jeg? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 som hånd i hanske! gratulerer med nytt pc kjøp Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Tusen takk. Det har vært en fryd å bli veiledet av deg. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 any time mate! håper du blir fornøyd med den nye pcen din! Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Men bare en liten ting angående virusprogram. Jeg er jo adsl kunde så jeg har jo allerede benyttet min kvote på gratis nedlastning av norton antivirus. En kamerat av meg har et virusprogram som heter nob31. Har du noen kunnskaper om det programmet. isåfall er det et pålitelig virusprogram? 5120298[/snapback] Nob31 har jeg ikke hørt om. Men jeg bruker nod32, kanskje det er det du mener, og er veldig fornøyd. Brukte Norton antivirus før og den beskytter like bra men krever mere systemressurser. Men du får Norton gratis og det er jo en fordel Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Nod32 har vunnet flere tester hos anerkjente virusbulletin de siste 2 årene, og er definitivt et av de aller beste antivirus programmene på markedet, som både scanner kjapt, bruker lite ressurser og er enkelt å bruke Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Men bare en liten ting angående virusprogram. Jeg er jo adsl kunde så jeg har jo allerede benyttet min kvote på gratis nedlastning av norton antivirus. En kamerat av meg har et virusprogram som heter nob31. Har du noen kunnskaper om det programmet. isåfall er det et pålitelig virusprogram? 5120298[/snapback] Nob31 har jeg ikke hørt om. Men jeg bruker nod32, kanskje det er det du mener, og er veldig fornøyd. Brukte Norton antivirus før og den beskytter like bra men krever mere systemressurser. Men du får Norton gratis og det er jo en fordel 5123584[/snapback] Ja, det var nod32 jeg mente. Men det jeg lurer på er om jeg kan laste ned norton på den nye datamaskinen. Jeg har hørt at telenor har en regel som sier at du kan kun laste det på en datamskin. Så det hadde vært interresant å få vite om dette stemmer. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tror faktisk det er fullt mulig ja =) men både AVAST og AVG antivirus som er freeware vil gjøre jobben minst like bra som Symantech sine produkter vil gjøre, og i tillegg bruker dem mindre resssurser, så jeg ville anbefalt deg å prøvd et av dem Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Tror faktisk det er fullt mulig ja =) men både AVAST og AVG antivirus som er freeware vil gjøre jobben minst like bra som Symantech sine produkter vil gjøre, og i tillegg bruker dem mindre resssurser, så jeg ville anbefalt deg å prøvd et av dem 5124802[/snapback] Ok, da bruker jeg dem. Men da kommer det annet problem. Er det mulig at jeg kan pådra meg virus eller lignende idet jeg skal på nettet å laste ned AVAST eller AVG? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 er mulighet for det ja, men bare husk å installer inn sp2 og slikt før, for du virus så fjerner antivirus programmene virusene for deg =) simpelt as that det er jo det de er til vettu! Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 er mulighet for det ja, men bare husk å installer inn sp2 og slikt før, for du virus så fjerner antivirus programmene virusene for deg =) simpelt as that det er jo det de er til vettu! 5125932[/snapback] Nå virker jeg sikkert dum. Men hva mener du med sp2? Hadde det kanskje vært en idé å lastet ned innstalasjonsfilen til avast eller avg nå på forhånd å lagt den ut på cd? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 oi beklager skulle skrevet det mer utfyllende, med sp2 mener jeg service pack 2 =) hehe-og du trenger ikke bekymre deg såpass altså, bare installer inn windows /oppdater alt i Windows også laster du ned firefox (must!) og henter ned de Antivirus prorammene du måtte ville ha =) Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 oi beklager skulle skrevet det mer utfyllende, med sp2 mener jeg service pack 2 =) hehe-og du trenger ikke bekymre deg såpass altså, bare installer inn windows /oppdater alt i Windows også laster du ned firefox (must!) og henter ned de Antivirus prorammene du måtte ville ha =) 5127723[/snapback] Jeg liker internet explorer bedre enn firefox. Firefox er sikkert bedre men jeg kan ikke noe for at jeg liker ie bedre. Følger IE med på XP Professional? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 IE innebærer for mye risiko å bruke, og slipper for mye dritt til seg når du bruker det. Med firefox så slipper du popups, og spyware som blir installert inn på maskinen din!tro meg, bytt til firefox og få en mye mer ryddigere og enklere hverdag med pcen din Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 IE innebærer for mye risiko å bruke, og slipper for mye dritt til seg når du bruker det. Med firefox så slipper du popups, og spyware som blir installert inn på maskinen din!tro meg, bytt til firefox og få en mye mer ryddigere og enklere hverdag med pcen din 5127902[/snapback] Ok, Jeg skal begynne å bruke firefox. Men laster jeg det ned fra mozzilafirefox.com? Kan jeg foresten fjerne IE hvis det følger med på Professional? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 er en litt komplisert metode å fjerne IE siden det er integrert i WinXP, pluss at microsoft er vanskelige når det gjelder slik. Men hvis du bruker et program som heter Nlite og brenner ut en iso av xp cden din så kan du modifisere å fjerne IE. ellers finnes det også andre metoder. kan sende deg en pm hvis du er interresert Lenke til kommentar
Vestlivegen Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 er en litt komplisert metode å fjerne IE siden det er integrert i WinXP, pluss at microsoft er vanskelige når det gjelder slik. Men hvis du bruker et program som heter Nlite og brenner ut en iso av xp cden din så kan du modifisere å fjerne IE. ellers finnes det også andre metoder. kan sende deg en pm hvis du er interresert 5129375[/snapback] Det er vel egentlig ikke nødvendig å fjerne IE så lenge jeg ikke bruker det. Du snakket om disse negative tingene med IE. De skjer vel ikke så lenge jeg ikke bruker det? Men hvor laster jeg ned Firefox? Jeg har brukt firefox før, men slettet det. Hva er foresten PM? Hvor gammel er du foresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå