Gå til innhold

Hjelp til valg av deler til ny pc, ca 10 000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha alt nytt eller har du noe liggende som du skal bruke ? feks skjerm eller mus /tast? greit å vite før folk her på forumet kommer me ideer :)

har du tenkt å overklokke maskinen noe særlig? for hvis du skal bør du ha gode kvalitets minne brikekr som er oc vennlige, hvis ikke duger det fint med noe value ram

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
Skal du ha alt nytt eller har du noe liggende som du skal bruke ? feks skjerm eller mus /tast? greit å vite før folk her på forumet kommer me ideer :)

har du tenkt å overklokke maskinen noe særlig? for hvis du skal bør du ha gode kvalitets minne brikekr som er oc vennlige, hvis ikke duger det fint med noe value ram

5109520[/snapback]

Jeg skal ha alt nytt med unntak av tastatur/mus og skjerm.

Jeg skal nok ikke overklokke med det første.

Lenke til kommentar

okey jeg kan ta også sette opp et oppsett ifra komplett til deg-men lurer bare på en ting-må det være fra komplett?hvis du bestiller ifra feks shg.no eller databutikken feks så for du ting billigere og dermed kan du få bedre komponenter som yter mer. har laget et oppsett her til deg som er ganske så bra, men som sagt så vil du få mer ut av å kjøpe andre plasser

post-16270-1131220425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
okey jeg kan ta også sette opp et oppsett ifra komplett til deg-men lurer bare på en ting-må det være fra komplett?hvis du bestiller ifra feks shg.no eller databutikken feks så for du ting billigere og dermed kan du få bedre komponenter som yter mer. har laget et oppsett her til deg som er ganske så bra, men som sagt så vil du få mer ut av å kjøpe andre plasser

5109957[/snapback]

Ok, det kan gått være fra andre enn komplett. Men de må ta imot betaling ved postoppkrav. Jeg kan gått gå litt opp i pris på prossesoren. du satt opp en amd athlon 3700, jeg kunne tenke meg en amd athlon 4000. ellers så forslaget fint ut. men som sagt kan du gi meg et tips fra noen andre enn komplett.

Endret av Vestlivegen
Lenke til kommentar

her har du 2 oppsett ifra 2 forskjellige leverandører. Det ene oppsettet er med 2 gig minne. Ytelsen mellom en 4000+ og en 3700+ er ikke så veldig stor, er snakk om 200 mhz men 4000+ er nesten 1000kr dyrere, og etter min mening er det for dyrt!da ville jeg heller brukt de pengene på å kjøpt 2gig kvalitetsminne (som jeg har satt opp i en av konfigurasjonene) Ellers har du Samsung disken som jeg plukket ifra shg.no. denne disken er den roligste av alle s-ata disker per idag, og er vel kanskje den beste når det gjelder støy kontra ytelse/varmeutvikling. Hitachi diskene som jeg har satt opp på de andre er de kjappeste s-ata diskene på markedet, utenom raptoren da såklart, men den kan kanskje ikke sammenlignes siden det er en 10k rpm disk. men sannheten er faktisk at Hitachi diskene slår raptor diskene i noen tester, og er absolutt å anbefales!

post-16270-1131229611_thumb.jpg

post-16270-1131229650_thumb.jpg

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Her har du enda et oppsett, ifra Mpx.no som også vil gi deg mye for pengene. Har tatt med 2gig Patriot minne som har fått mye bra kritikk! I tillegg har jeg tatt me en BENQ dvd brenner, som regnes som kanskje den beste dvd brennern per idag. Vet ikke om du kanskje har sett litt på amd sin 3800+ X2 prosessor som ikke koster så veldig mye mer enn 3700+ ? den er ypperlig til multitasking, og har fått kjemperos i alle tester jeg har lest om den. Hw.no har t.o.m testet den og klarte å overklokke den til FX55 hastigheter, noe som er svært bra for en slik prosessor. du kan lese om den her :

http://www.hardware.no/tester/prosessor/am..._x2_3800+/18326

her kan du også lese om Hitachi disken, glemte å skrive ned linken i forrige post sorry ;)

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

post-16270-1131230445_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hm er faktisk ikke sikker på selv hva Kvase mener med bomp :S

Vestlivegen -linken din funker ikke-prøv å fiks den

5115501[/snapback]

Nå er linken fikset.

Jeg har tenkt å bestille det siste oppsettet du kom med men jeg gjør det ikke før jeg har fått en forklaring på hva kvase mente med bomp.

Jeg har et intrykk av at shg.no er billigere enn mpx.no stemmer det?

Ducmaster kan du være så snill å sette opp det samme oppsettet på shg.no?

Endret av Vestlivegen
Lenke til kommentar

De ram brikkene du linket til er bra til vanlig bruk, men ikke noe særlig hvis du har tenkt å overklokke litt senere. Det går ikke an å lage et helt likt oppsett ifra shg.no siden dem ikke har de samme delene som Mpx ;) det oppsettet jeg satt opp ifra shg.no tidligere vil gi deg masse for pengene!

Lenke til kommentar
De ram brikkene du linket til er bra til vanlig bruk, men ikke noe særlig hvis du har tenkt å overklokke litt senere. Det går ikke an å lage et helt likt oppsett ifra shg.no siden dem ikke har de samme delene som Mpx ;) det oppsettet jeg satt opp ifra shg.no tidligere vil gi deg masse for pengene!

5117258[/snapback]

Ja, jeg likte det oppsettet ditt fra shg bedre enn det fra mpx. Men jeg vil ha 2gb ram. Kunne du gitt meg en link til 2gb ram som passer sammen med det oppsettet. Men jeg har også et annet spørsmål. En kamerat av meg har en cd med XP home edition. Han påstar at det vil fungere helt fint på min maskin tiltross får at han har installert det på sin egen maskin. Stemmer dette? Eller må jeg kjøpe operativsystem også?

Lenke til kommentar

skal sette opp et oppsett med 2 gig minne til deg, angående windows installasjon så tror jeg ikke det er "lov" å gjøre det på den måten. Noen winxp cder har også laget begrensing slik at det ikke er mulig å installere det inn på andres data maskiner, men dette skal jeg ikke si med sikkerhet, da dette ikke er mitt sterke område

post-16270-1131376083_thumb.jpg

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
skal sette opp et oppsett med 2 gig minne til deg, angående windows installasjon så tror jeg ikke det er "lov" å gjøre det på den måten. Noen winxp cder har også laget begrensing slik at det ikke er mulig å installere det inn på andres data maskiner, men dette skal jeg ikke si med sikkerhet, da dette ikke er mitt sterke område

5117768[/snapback]

Her var det kingston ram er det like bra som patriot ram som du hadde med i det andre oppsettet?

Lenke til kommentar
nope, patriot rambrikkene er en del bedre. yter både bedre stock og ved overklokking. Ville kanskje gått for mpx oppsettet hvis jeg var deg. Hvis det er noe du lurer på ang det oppsettet eller vil bytte ut noe så bare spør =)

5119310[/snapback]

takk får all hjelp og veiledning jeg bestiller oppsettet fra mpx i morgen.

Men jeg er fortsatt nysjerrig på kvase mener med bomp. Jeg kan da ikke forstå hva som mangler på det siste oppsettet. Så jeg stoler på at jeg får med alt jeg trenger der. Men bare en liten ting angående virusprogram. Jeg er jo adsl kunde så jeg har jo allerede benyttet min kvote på gratis nedlastning av norton antivirus. En kamerat av meg har et virusprogram som heter nob31. Har du noen kunnskaper om det programmet. isåfall er det et pålitelig virusprogram?

Endret av Vestlivegen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...