eldavid Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Har et lite problem her jeg håpte å litt hjelp til. Problemet er som følger; her en dag forleden kom følgende melding opp: problem with os (oprativ system), please insert cd-disk. Etter å ha restartet et par ganger kom jeg til slutt inn på os-et, men da hadde det begynt å bli ganske så ustabilt. Uansett hva jeg gjorde restartet dataen seg. Hva nå? noen forslag? (kan nevnes at dataen før dette problemet hadde fungert ypperlig i 3 mnder) ps: av og til oppfører hardisken seg meget underlig, den skrur seg på en måte av og på, noe som fører til at fra den skrur seg av og til den er på igjen (ca et halt min) fryser pcen seg eller skrur seg av! Er dette en hardware feil, eller kan det komme av software-feil? Dataen; WD 200Gb s-ata disk 1028mb kinston hyperX ultra low latency XFX 6600 gt extreme gamer edt. asus A8N sli 360W ceftec PSU Takker for all respons! Endret 5. november 2005 av eldavid Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Tror du burde bytte over til normal norsk og bytte alle de orda som ikke er så veldig godtatt på dette forumet!! (ps. gjør det nå, før en moderator kommer!) Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Tror du burde bytte over til normal norsk og bytte alle de orda som ikke er så veldig godtatt på dette forumet!! (ps. gjør det nå, før en moderator kommer!) 5109346[/snapback] du har et poeng der........ son, der var det gjort! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Kanskje det har noe med psu'en istedet....Kan hende at pc'en krever for mye for den.. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Slå av dataen og hvis ledig benyttt en annen strømkabel til harddisken kontakten ser sånn ut http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100423&cks=PRL Den kan vare litt dårlig EDIT: s-ata disk disk ja.. glem dette da Endret 5. november 2005 av Gforce Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Kanskje det har noe med psu'en istedet....Kan hende at pc'en krever for mye for den.. 5109379[/snapback] Hmm, kanskje! har en 500w liggende, kan prøve med den (den gir desverre feil amper til skjermkortet, noe som fører til MYE dårligere ytelse) Slå av dataen og hvis ledig benyttt en annen strømkabel til harddisken kontakten ser sånn ut http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100423&cks=PRL Den kan vare litt dårlig EDIT: s-ata disk disk ja.. glem dette da 5109380[/snapback] Skal prøve (har en slik strømkabel liggende en plass blandt vannkjølingen som gikk til....) Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 skiftet kabler, uten at det gav noe resultat. kommer faktisk ikke inn på os-et en gang nå, får bare: bot failure, please insert disk Noen siste forslag før jeg reformaterer (håper det kan hjelpe)? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Kanskje det har noe med psu'en istedet....Kan hende at pc'en krever for mye for den.. 5109379[/snapback] Hmm, kanskje! har en 500w liggende, kan prøve med den (den gir desverre feil amper til skjermkortet, noe som fører til MYE dårligere ytelse) ...Prøv litt troubleshooting, bruk PSU'en du bruker nå til skjermkortet og den på 500w til resten. Prøv dette og se om det gjør noe forskjell Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 ps: av og til oppfører hardisken seg meget underlig, den skrur seg på en måte av og på, noe som fører til at fra den skrur seg av og til den er på igjen (ca et halt min) fryser pcen seg eller skrur seg av! Er dette en hardware feil, eller kan det komme av software-feil? 5109330[/snapback] Hvis den skrur seg av slik at du hører den spinner ned og opp så ville jeg tatt backup av det viktige og lastet ned en feilsjekkerprogram hos produsenten av disken og sjekket den, minner veldig om en døende disk. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 ps: av og til oppfører hardisken seg meget underlig, den skrur seg på en måte av og på, noe som fører til at fra den skrur seg av og til den er på igjen (ca et halt min) fryser pcen seg eller skrur seg av! Er dette en hardware feil, eller kan det komme av software-feil? 5109330[/snapback] Hvis den skrur seg av slik at du hører den spinner ned og opp så ville jeg tatt backup av det viktige og lastet ned en feilsjekkerprogram hos produsenten av disken og sjekket den, minner veldig om en døende disk. 5111784[/snapback] Nå minner den ikke lenger om en død disk, den er død:( unasett hve jeg gjør (skifter PSU, setter den inn i faterns maskin osv) får jeg ikke kontakt med den. Har betemt meg får å sende den inn siden det enda er en god del tid igjen av garantien, men glemte desverre backup:( mye halvferdig arbeid som gikk fløyten der ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå