Bringisen Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Heisann. Jeg er på jakt etter et gradert gråfilter til mine EF17-40mm f4L og EF70-200mm f2.8L som begge bruker 77mm filter dia. (Og jeg vet at man kan "gradere" himmelen i P.S og ved dobbelexp.) Jeg har sett etter i de mest kjente Norske nettbutikkene uten å finne graderte filtre. Har funnet filtrene hos bhphoto og e-handel , men ingen Norske butikker. Noen som har kjennskap til om disse er å få tak i Norge? På forhånd takk! Endret 5. november 2005 av helge.bringeland Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. 5110404[/snapback] Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre. Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se. Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre. Men takk for hurtig svar Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. 5110404[/snapback] Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre. Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se. Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre. Men takk for hurtig svar 5110526[/snapback] Jeg er enig i at cokin ikke akkurat er kongen på haugen av filtre. Imidlertid er gjengede graderte filtre nesten ubrukelig, siden du ikke kan plassere graderingen noe annet sted enn midt i rammen. Poenget med firkantfiltre og filterholdere er at du får plassert graderingen der du trenger den. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hei, Du kan få tatt i dem her eller her. 5110404[/snapback] Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre. Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se. Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre. Men takk for hurtig svar 5110526[/snapback] Jeg er enig i at cokin ikke akkurat er kongen på haugen av filtre. Imidlertid er gjengede graderte filtre nesten ubrukelig, siden du ikke kan plassere graderingen noe annet sted enn midt i rammen. Poenget med firkantfiltre og filterholdere er at du får plassert graderingen der du trenger den. 5111155[/snapback] Et veldig godt poeng Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvis du vil ha noe bedre en cokin, kan du kikke på Lee eller Singh-Ray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå