Gå til innhold

Hvor kan man få tak i Graderte filter?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er på jakt etter et gradert gråfilter til mine EF17-40mm f4L og EF70-200mm f2.8L som begge bruker 77mm filter dia.

(Og jeg vet at man kan "gradere" himmelen i P.S og ved dobbelexp.)

Jeg har sett etter i de mest kjente Norske nettbutikkene uten å finne graderte filtre.

Har funnet filtrene hos bhphoto og e-handel , men ingen Norske butikker.

Noen som har kjennskap til om disse er å få tak i Norge?

På forhånd takk!

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Du kan få tatt i dem her eller her.

5110404[/snapback]

Jeg har sjekket disse nettbutikkene som jeg synes er supre.

Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se.

Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l

Jeg tenkte mer på f.eks B+W , Heliopan , Hoya eller andre runde skrufiltre.

Men takk for hurtig svar :)

Lenke til kommentar
Hei,

5110404[/snapback]

Men hos ddrm.no finner jeg kun nøytrale gråfiltre (ND filter som er helt grå) , eller andre fargefiltre , men ingen graderte gåfilter etter det jeg kan se.

Hos fotovideo.no finner jeg Cokin graderte filtre , men jeg er ikke så glad i Cokinfiltrene som krever filterholdere o.l

5110526[/snapback]

Jeg er enig i at cokin ikke akkurat er kongen på haugen av filtre. Imidlertid er gjengede graderte filtre nesten ubrukelig, siden du ikke kan plassere graderingen noe annet sted enn midt i rammen. Poenget med firkantfiltre og filterholdere er at du får plassert graderingen der du trenger den.

Lenke til kommentar
Hei,

5110404[/snapback]

5110526[/snapback]

Jeg er enig i at cokin ikke akkurat er kongen på haugen av filtre. Imidlertid er gjengede graderte filtre nesten ubrukelig, siden du ikke kan plassere graderingen noe annet sted enn midt i rammen. Poenget med firkantfiltre og filterholdere er at du får plassert graderingen der du trenger den.

5111155[/snapback]

Et veldig godt poeng :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...