phax Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Venter fortsatt spent på svar angående reciever. Holder det godt med en RX-V657 til mitt oppsett? 5148588[/snapback] jada, den holder fint den. men skal du bruke rundt 5000,- på forsterker så er Pioneer VSX-1015 fra fyndborsen.se et absolutt førstevalg for meg hvertfall. Eisa har kåret den til årets hjemmekinoforsterker 05/06. les litt i denne posten. yamaha rx-v757 er jo også et godt andre valg. Har du sett på de nye Dali Ikon høytalerne? De overbeviste meg stort når jeg var å hørte på dem!! Makan til detaljer har jeg ikke vært borti før i den prisklassen... 5148971[/snapback] for all del, knall bra høyttalere ja (utifra det jeg har lest) menså koster de jo 2-3 ganger så mye også da. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 for all del, knall bra høyttalere ja (utifra det jeg har lest) menså koster de jo 2-3 ganger så mye også da. 5149109[/snapback] Ja....du sier jo noe der! Jeg for min del har for alvor tenkt å vokse opp å heller gå til anskaffelse av Ikon serie i hjemmekino. Cerwin Vega'ene blir nok satt bort for godt nå! Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Var noen som hørte på Ikon-serien når jeg var innom hifiklubben i oslo på lørdag tror jeg, de hørtes svært svært bra ut! Men, jeg kan ikks strekke meg lengre i pris nå føler jeg. blir veldig dyrt for meg uansett dette Angående reciever: Hvis du mener at RX-V657 klarer å dra dette oppsettet godt uten problemer så går jeg for den. Prøver å spare litt på pengene her, + at jeg føler ikke at jeg har behov for mye effekt til overs.. Fortsatt spent på meninger angående projektor. Takker for hjelpen så langt! (Ps: Irriterende at man skriver et helt svar, trykker "legg til svar" og så blir det ikke lagt til! Noen andre som har opplevd dette på forumet i det siste?) Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Angående reciever: Hvis du mener at RX-V657 klarer å dra dette oppsettet godt uten problemer så går jeg for den. Prøver å spare litt på pengene her, + at jeg føler ikke at jeg har behov for mye effekt til overs.. 5149555[/snapback] Det vil den helt sikker så ikke så dumt valg det, men kjøp fra fyndborsen.se så sparer du en tusning. 3637,- (NOK) får du den derfra inkl porto. effekt til overs vil du derimot aldri få.. for selv om f.eks en 50watts forsterker driver høyttalerne bra så vil en 200watts forsterker alltid drive de enda bedre. (hvis vi later som at watt målingene er utført på samme måte osv. ikke no eltax juks) det er spesiellt på bass du vil høre (og kjenne) den største effekten av å ha en kraftig forsterker, og selvsagt høyt volum. men 657'n vil nok tilfredstille deg, så vil du spare penger er den et bra valg. når det gjelder projektor så har jeg lite peiling. kanskje lage en egen tråd om det i bilde kategorien på forumet så får du nok vettig svar! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) husk SPIKES! veldig viktig. hehe.. muttern skriker hver gang jeg skrur opp her i hvertfall det samme gjør naboen Endret 13. november 2005 av Breiker Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Antakeligvis kommer jeg også til å kjøpe et nytt lydkort til PC'en, som har SPDIF utgang (X-Fi..). Jeg har SPDIF utgang på hovedkortet. Tror det er ganske vanlig. På gamlemaskina hadde jeg til og med optisk ut. Så se etter om du også har det så slipper du å kjøpe nytt lydkort. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 integrerte lydkort plages somoftest med mye støy og generellt sett dårlig lyd. jeg ville anbefalt og hvertfall putta en 500lapp i og oppgradere til et ordentlig lydkort. Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) På de fleste forsterkere i den prisklassen må du stille inn fronthøytalerne til "small" uansett for å bruke sub i oppsettet, da trenger du ikke all verdens effekt likevel... Endret 14. november 2005 av vincent_vega Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 integrerte lydkort plages somoftest med mye støy og generellt sett dårlig lyd. jeg ville anbefalt og hvertfall putta en 500lapp i og oppgradere til et ordentlig lydkort. 5151548[/snapback] SPDIF sender vel rett og slett ut en kopi av lydkoden på plata. Vil stille meg skeptisk til at du får noen bedre 1ere og 0ere ut fra et lydkort framfor SPDIF på hovedkortet. Det er jo trossalt klin digitalt. Men som sakt så er jeg ganske ny på dette området selv så hvis du har en fornuftig forklaring på utsagnet ditt så kan det jo være at jeg skifter mening:) Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 SPDIF sender vel rett og slett ut en kopi av lydkoden på plata. Vil stille meg skeptisk til at du får noen bedre 1ere og 0ere ut fra et lydkort framfor SPDIF på hovedkortet. Det er jo trossalt klin digitalt. Men som sakt så er jeg ganske ny på dette området selv så hvis du har en fornuftig forklaring på utsagnet ditt så kan det jo være at jeg skifter mening:) 5153048[/snapback] jo du skjønner et ekstern lydkort sender 1 og 0'ene i bold skrifttype, så du får mye bedre bass..! men for å være seriøs så er det godt mulig det ikke er noen forskjell på digitale signaler, har ikke testa sjøl. emnet har vært oppe før uten at jeg husker hva konklusjonen ble. Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 SPDIF sender vel rett og slett ut en kopi av lydkoden på plata. Vil stille meg skeptisk til at du får noen bedre 1ere og 0ere ut fra et lydkort framfor SPDIF på hovedkortet. Det er jo trossalt klin digitalt. Men som sakt så er jeg ganske ny på dette området selv så hvis du har en fornuftig forklaring på utsagnet ditt så kan det jo være at jeg skifter mening:) 5153048[/snapback] jo du skjønner et ekstern lydkort sender 1 og 0'ene i bold skrifttype, så du får mye bedre bass..! men for å være seriøs så er det godt mulig det ikke er noen forskjell på digitale signaler, har ikke testa sjøl. emnet har vært oppe før uten at jeg husker hva konklusjonen ble. 5153101[/snapback] Dette stemmer nok ikke helt. Med fare for å bli flamet så må jeg likevel nevne jitter. Inkludert i signalet når man bruker s/pdif er klokken til lydstrømmen. Er denne unøyaktig(jitter) resulterer det i forvrenging i det ferdige analoge signalet. Jitter er en målbar forskjell på forskjellige digitale utganger. Dermed er det altså forskjeller i kvalitet her også. Overføringsmediet introduserer også jitter. Jo høyere båndbredde jo mindre jitter blir introdusert. Coax har høyere båndbredde enn optisk. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Holder ikke for meg med integrert lydkort når jeg skal bruke det til gaming Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå