Gå til innhold

Merkelig trege rambrikker!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har to spm her:

Opplever at minne-brikkene kjører på kun 266Mhz ved høy overklokking...

Har to PC2700(333Mhz) og en PC3200(400mhz). Dette betyr jo at brikkene burde kjøre på 333Mhz uten klokking ja?

+En kompiss av meg kjører 3xPC 3200 brikker og er likevel på 266Mhz ved ca 5-10% klokking, og på 333Mhz standard.(u.klokking) Dette syntest jeg er enda merkeligere... Er det da slik at brikkene blir tregere etter hvert som du klokker..?

Han bruker samme type brikkene..eneste forskjellen er at de er 2xdual pack -el noe og den andre er single...er det noe av grunnen kanskje?

Vi to har akkurat samme hovedkort!

HK ER laget for PC 3200 brikker!! - Asus P4P800 SE

takker for alle svar hvor de vet hva de snakker om! :D

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har et Asus P4S800 med Celeron D 2,53 MHz (prescott) og opplever noe av det samme problemet. Uten klokking av cpu kjører mine to 512 MB TwinMOS PC3200 på 200 MHz. Uansett om jeg stiller opp frekvensen i bios eller ikke, og uavhengig av om jeg gir 0,1 V ekstra. Begynner å lure på de deler på en buss, altså at jeg kanskje får 400Mhz hvis jeg bare har en brikke? Skal teste når jeg kommer hjem, det er i tilfelle dumt da...

I manualen til HK står det noe som kan forstås på flere måter, nemlig:

Note: PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only

Hva menes med 32 DDR chips?

PS: Har sett på hastighet med cpuz, regner med den forteller meg korrekte hastigheter (?)...

PS2: Systemet oppdager begge brikkene, dvs. 1024 MB...

Endret av Snewton
Lenke til kommentar

Har begynt å utvide min horisont en del, og tror det er korrekt med 200MHz, så lenge det er DDR ram. DDR står jo for "Double Data Rate", og da må man vel doble minnebusshastigheten får å få datarate. Altså er minnebusshastigheten på 200MHz blir minnehastigheten 400 MHz med DDR ram. Denne guiden på hw.no virket nå oppklarende på meg...

Endret av Snewton
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har et Asus P4S800 med Celeron D 2,53 MHz (prescott) og opplever noe av det samme problemet. Uten klokking av cpu kjører mine to 512 MB TwinMOS PC3200 på 200 MHz. Uansett om jeg stiller opp frekvensen i bios eller ikke, og uavhengig av om jeg gir 0,1 V ekstra. Begynner å lure på de deler på en buss, altså at jeg kanskje får 400Mhz hvis jeg bare har en brikke? Skal teste når jeg kommer hjem, det er i tilfelle dumt da...

I manualen til HK står det noe som kan forstås på flere måter, nemlig:

Note: PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only

Hva menes med 32 DDR chips?

PS: Har sett på hastighet med cpuz, regner med den forteller meg korrekte hastigheter (?)...

PS2: Systemet oppdager begge brikkene, dvs. 1024 MB...

5122002[/snapback]

riktig, men hvis ram er litt treg kan det hende at de har ulik Latency sån at de stiller seg ned til en hastighet der alle klarer å kjøre samme latency. eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...