Gå til innhold

Brukt PC, taksering

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud om å kjøpe brukte pc deler nå, og lurer på om det er en grei pris.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309452&cks=PRL (hva er spesielt med dette kortet, siden det er så dyrt? )

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308955&cks=SPK

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310704&cks=PRL

Det er brukt i 3-4mnd og det selges for 4500,-

Dette bør da være en bra pris? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4500,- er en god pris.Har du planer på å oppgradere ville jeg ha gjort det nå.

5109014[/snapback]

Ja, jeg var allerede klar til å kjøpe nytt utstyr, da med et billigere hovedkort og 7800GT for cirka 7000,- :cool:

Datadeler blir vell ikke dårligere etter at det er brukt en stund? Med tanke på ytelse.

Lenke til kommentar

Ja, da var PC'n i hus, og hva skal jeg si?

Viss du tror det er for godt til å være sant, så er det ofte det.

Specs: Abit Fatal1ty, AMD A64 4000+, XFX Geforce 7800GTX, Q-TEC 450w, Corsair Value 2x512, Maxtor 160GB S-ATA.

Problemene: Det største problemet var vell egentlig at PC'n bare starter i 0.5 sec, før den skrur seg av igjen. Dette skjer ofte, men av og til starter den. Først fikk jeg bilde, der stod det at maskina fant HK,CPU,Skjermkort,HDD osv. Alt var tilsynelatende OK. Så måtte jeg trykke F1 av en eller annen grunn, og kom videre - til en blåskjerm. Så skulle jeg formatere maskina tenkte jeg, men nå får jeg ikke bilde på skjermen over hodet. No signal står det på skjermen. Vifta går på skjermkortet, og det blir litt varmt. (Det lever).

Jeg er veldig fortvilet atm, og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre :cry:

Noen tips?

Lenke til kommentar

"Hadde en mistanke om at det kanskje var PSU'en.. men den kan da ikke være årsaken til at jeg nå ikke får bilde en gang?"

Jo absolutt. Den PSUen klarer rett og slett ikke å tilføre nok strøm til at du får pcen til å gå en gang. men uansett om du fikk maskinen til å gå med den PSUen så ville maskinen vært veldig ustabil og ville mest sannsynlig krasjet når du kjører i gang et spill.Så jeg vil anbefale deg på det sterkeste å få deg en PSU som jeg f.eks anbefalte deg.

Lenke til kommentar
"Hadde en mistanke om at det kanskje var PSU'en.. men den kan da ikke være årsaken til at jeg nå ikke får bilde en gang?"

Jo absolutt. Den PSUen klarer rett og slett ikke å tilføre nok strøm til at du får pcen til å gå en gang. men uansett om du fikk maskinen til å gå med den PSUen så ville maskinen vært veldig ustabil og ville mest sannsynlig krasjet når du kjører i gang et spill.Så jeg vil anbefale deg på det sterkeste å få deg en PSU som jeg f.eks anbefalte deg.

5130198[/snapback]

Den kosta jo 900,- :cry:

Finnes ikke noen billigere alternativ?

Lenke til kommentar

5130198[/snapback]

Den kosta jo 900,- :cry:

Finnes ikke noen billigere alternativ?

5130276[/snapback]

900? Billigste sjappe i prisguiden selger den for 267 kr.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...