Sheldon C Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har en god del Dvd plater med småriper og fettflekker, mye fingeravtrykk. Siden Dvd plater er ganske ømfintlige for slike ulumskheter så bør jeg vel være forsiktig med rengjøringen. Fort gjort å gjøre vondt verre. Noen som har bra tips på hvordan dette gjøres? Er det bare å ta en fuktig klut? Skal man bruke tørkepapir, løsemidler eller kan man ganske enkelt putte platene i oppvaskmaskinen?? ;-) Anyone? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Ta de med i vasken på badet og vask dem med lunkent vann og oppvaskmiddel. Tørk dem med et rent, mykt håndkle. Spill de over på Beta eller VHS, så har du filme i 20 år etter at DVD-platen ikke virker mer. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Ta de med i vasken på badet og vask dem med lunkent vann og oppvaskmiddel. Tørk dem med et rent, mykt håndkle. Spill de over på Beta eller VHS, så har du filme i 20 år etter at DVD-platen ikke virker mer. 5108887[/snapback] Takk for tipset...skal prøve det. Hvor får jeg tak i Beta spiller? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvor får jeg tak i Beta spiller? Det er nok lettest å få tak i på en nettauksjon. Se forøvrig: www.betainfoguide.com www.mrbetamax.com Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Har bestilt nå. Skal bli godt å få backup av filmene...Dvd teknologien er for ustabil. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Har du bestilt Betaspiller, altså? Jeg har en liten mistanke om at du tuller litt med meg nå, men... Men det er absolutt ingen dum ting, for Beta er faktisk veldig bra. Jeg håper du passet på å få en for det europeiske TV-systemet (PAL) og for 220 volt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå