Gå til innhold

Problemer med sending til hotmail

Anbefalte innlegg

Vi har utviklet et partysystem for registrering til LAN.

Men det nekter plent å sende aktiveringsmail til Homtail, alt anet går greit.

Vet mange andre sider ikke tilater registrering med hotmail.

Noen som kan forklare meg hvordan vi kan fikse det?

Webhost: B-One.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hotmail tar sikkert og putter den i spam mappa. Sjekk der

5108792[/snapback]

På noen så gjør den det, men enkelte ganger får dem ikke mail i d heletatt :dontgetit:

Men får are fortsette å prøve litt.

Sikkert bare en bagatell.

5108951[/snapback]

Ikke la de registrere seg med hotmail.com.

Lenke til kommentar
Vi har utviklet et partysystem for registrering til LAN.

Men det nekter plent å sende aktiveringsmail til Homtail, alt anet går greit.

Vet mange andre sider ikke tilater registrering med hotmail.

Noen som kan forklare meg hvordan vi kan fikse det?

Webhost: B-One.net

5108768[/snapback]

Har også vært borte i det samme problemet. Mail kommer ikke frem til hotmailkontoer, i de fleste tilfeller. Er nok redd for at løsningen blir å utelukke folk med hotmailkontoer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er også noen mail-tjenester (vet ikke hvordan det er med microsoft) som sjekker mailserveren du sender fra. En vanlig "regel" er at domenet mailen kommer fra skal ha minst 2 MX-records, hvis ikke går den som spam. Noen ganger slipper mailen gjennom.

Lenke til kommentar

Er dette vanlig?

Ser ikke helt hensikten med dette, siden MX er en oppføring som sjekkes når en server skal sende en mail til et domene. Det har lite med sending av mail å gjøre. Dessuten, hvis det skal være et poeng å ha flere MX records må man jo ha flere servere. Og det er veldig veldig få domener/webmastere her i verden som kjører multi server løsninger.

Jeg sier ikke at det ikke er noen som sjekker på denne måten, men hva er hensikten. Noen flere som har hørt om dette?

Der i mot så vet jeg at noen mailservere sjekker avsender ved at de sjekker ip adressen til en avsender's mail adresse (da får de vanligvis serveren sin primære ip). Og så gjøre de en whois query på denne ip adressen. Problemet med dette er at veldig mange domener kjører på virtual host, og derfor vil ikke ip adressen svare med korrek info siden den vil vise informasjonen til det primære domenet. Dette kan skape problemer dersom man har et domen på et webhotell og sender mail en server som sjekker dette. Vet ikke om hotmail sjekker dette på noen måte, vet i alle fall at flere av mine domener som kjører på virtual host kommer frem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vet hvertfall at noen kjører mailserversjekk hvis de bare tillater brukere med ISP-mail (feks SixXs, en IPv6-leverandør). De fleste ISPer har to mailservere, en hoved og en "backup". Jeg sier ikke at M$ gjør det på samme måte, men de kan kanskje utføre en eller annen form for sjekking av avsender-serveren.

Lenke til kommentar
Det er også noen mail-tjenester (vet ikke hvordan det er med microsoft) som sjekker mailserveren du sender fra. En vanlig "regel" er at domenet mailen kommer fra skal ha minst 2 MX-records, hvis ikke går den som spam. Noen ganger slipper mailen gjennom.

5124089[/snapback]

Tenker du på From: adressen eller tenker du på domenet smtp serveren står på som sender mailen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...