-¤Zen¤- Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Vi har utviklet et partysystem for registrering til LAN. Men det nekter plent å sende aktiveringsmail til Homtail, alt anet går greit. Vet mange andre sider ikke tilater registrering med hotmail. Noen som kan forklare meg hvordan vi kan fikse det? Webhost: B-One.net Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hotmail tar sikkert og putter den i spam mappa. Sjekk der Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Hotmail tar sikkert og putter den i spam mappa. Sjekk der 5108792[/snapback] På noen så gjør den det, men enkelte ganger får dem ikke mail i d heletatt Men får are fortsette å prøve litt. Sikkert bare en bagatell. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hotmail tar sikkert og putter den i spam mappa. Sjekk der 5108792[/snapback] På noen så gjør den det, men enkelte ganger får dem ikke mail i d heletatt Men får are fortsette å prøve litt. Sikkert bare en bagatell. 5108951[/snapback] Ikke la de registrere seg med hotmail.com. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 <? $mail = "[email protected]"; $isp = explode("@", $mail); $isp = $isp['1']; if($isp == "hotmail.com") { die("Skaff deg en mailkonto!"); } else { // Fortsett registrering } ?> Problem solved Lenke til kommentar
vidartveite Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vi har utviklet et partysystem for registrering til LAN.Men det nekter plent å sende aktiveringsmail til Homtail, alt anet går greit. Vet mange andre sider ikke tilater registrering med hotmail. Noen som kan forklare meg hvordan vi kan fikse det? Webhost: B-One.net 5108768[/snapback] Har også vært borte i det samme problemet. Mail kommer ikke frem til hotmailkontoer, i de fleste tilfeller. Er nok redd for at løsningen blir å utelukke folk med hotmailkontoer. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvis du sender fra lokal smtp server skal du ikke se bort fra at hotmail sine spamrutiner slår ut. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har aldri hatt problemer med hotmail. Har laget mange funksjoner for sending av mail, med mail(). Kan det ha noe med saken å gjøre om man sender med from-header? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Sjekk din epost eller serveren (ip, dns) er registrert som spamsender eller lignende. Blant annet kan du sjekke dette hot dnsstuff.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det er også noen mail-tjenester (vet ikke hvordan det er med microsoft) som sjekker mailserveren du sender fra. En vanlig "regel" er at domenet mailen kommer fra skal ha minst 2 MX-records, hvis ikke går den som spam. Noen ganger slipper mailen gjennom. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Er dette vanlig? Ser ikke helt hensikten med dette, siden MX er en oppføring som sjekkes når en server skal sende en mail til et domene. Det har lite med sending av mail å gjøre. Dessuten, hvis det skal være et poeng å ha flere MX records må man jo ha flere servere. Og det er veldig veldig få domener/webmastere her i verden som kjører multi server løsninger. Jeg sier ikke at det ikke er noen som sjekker på denne måten, men hva er hensikten. Noen flere som har hørt om dette? Der i mot så vet jeg at noen mailservere sjekker avsender ved at de sjekker ip adressen til en avsender's mail adresse (da får de vanligvis serveren sin primære ip). Og så gjøre de en whois query på denne ip adressen. Problemet med dette er at veldig mange domener kjører på virtual host, og derfor vil ikke ip adressen svare med korrek info siden den vil vise informasjonen til det primære domenet. Dette kan skape problemer dersom man har et domen på et webhotell og sender mail en server som sjekker dette. Vet ikke om hotmail sjekker dette på noen måte, vet i alle fall at flere av mine domener som kjører på virtual host kommer frem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vet hvertfall at noen kjører mailserversjekk hvis de bare tillater brukere med ISP-mail (feks SixXs, en IPv6-leverandør). De fleste ISPer har to mailservere, en hoved og en "backup". Jeg sier ikke at M$ gjør det på samme måte, men de kan kanskje utføre en eller annen form for sjekking av avsender-serveren. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tja... men de færreste domener har to MX servere - de kjører jo på et webhotell. Du finner forresten en "sjekk om en e-post adresse er gratisadresse" søkefunksjon på dnsstuff.com Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det er også noen mail-tjenester (vet ikke hvordan det er med microsoft) som sjekker mailserveren du sender fra. En vanlig "regel" er at domenet mailen kommer fra skal ha minst 2 MX-records, hvis ikke går den som spam. Noen ganger slipper mailen gjennom. 5124089[/snapback] Tenker du på From: adressen eller tenker du på domenet smtp serveren står på som sender mailen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå