Naits_89 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei eg lurer på om det går ann å måle signalstyrken på en dl 624 tråløs router! er de mulig å øke signalstyrken på den? få lengre rekkevidde på 1 eller annen måte? Takker for svar! Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Jeg ville tro du kan bytte ut antennen med en med større forsterkning. Det ser ut som at routeren har en RP-SMA hun kontakt, dvs at du må kjøpe en antenne med RP-SMA han kontakt. Dette bør du selfølgelig dobbelsjekke før du kjøper....Dette selger de fleste nettbutikker, somregel under "nettverk" og "tilbehør" eks: http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=3816&mlevel=050800 Hvordan er egentlig rekkevidden på den routeren? Lurer på å kjøpe selv... For å bedre rekkevidden bør du unngå harde materialer mellom router og nettverkskort. Metall er feks en uting. Andre sendere som også bruker 2.4 GHz svekker også signalet. Eksepel på dette er mikrobølgeovn eller tv-linker. Du kan også lage en hjemmemekka. http://www.danieleduca.it/cantenna.php Jeg har testa dette og det bedrer signalet litt, det til tross for at jeg bare drillet et hull i metall boksen og stakk den medfølgende antenna fra routeren gjennom det hullet. Lykke til! Oiiii....hehe...Ser nå at du har 50+ innlegg her og at du sansynligvis visste dette fra før! Vet vel da egenlig ikke, bortsett fra at jeg har hørt at det ikke er lov å koble til signalforsterkere på 2,4 Ghz båndet. Endret 6. november 2005 av kahorn03 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 tusen takk for hjelpen!! dl 624 har ganske bra rekkevidde! den er stabil også! klarer å sende nettverket 100 meter ut i bygefeltet !! naboene mine får de inn! skall se på retningsbestemt antenne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå