Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Utrolig treg oppstart

Anbefalte innlegg

Hei, har noen tips til dette problemet?

Prøver å hjelpe slekt med å få til PC'en. Den er forholdsvis ny, og win xp home er lagt inn på nytt for et par uker siden. Problemet er at PC'en bruker rundt 10 minutter å slå seg på. Det skal rett og slett ikke skje! Det er en HP pentium 4 3.60Ghz, 2 GB RAM. Når maskinen først kommer på så fungerer den normalt.

Har akkurat kjørt nyeste Ad-aware Pro scan og oppdatert Norton Antivirus, og scanna, uten resultat. Windows Auto Update er på, slik at den alltid er oppdatert. Disken er på 250 GB og bare ca. 10 GB er brukt. med andre ord, jeg kan ikke sette fingeren på hva som er galt.

Har ikke ringt HP-support ennå, tenkte jeg skulle prøve litt her først, i og med at jeg har dårlig erfaring med support-disker.

Setter stor pris på hjelp!

Mvh. wolfbee

Endret av wolfbee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har noen tips til dette problemet?

Prøver å hjelpe slekt med å få til PC'en. Den er forholdsvis ny, og win xp home er lagt inn på nytt for et par uker siden. Problemet er at PC'en bruker rundt 10 minutter å slå seg på. Det skal rett og slett ikke skje! Det er en HP pentium 4 3.60Ghz, 2 GB RAM. Når maskinen først kommer på så fungerer den normalt.

Har akkurat kjørt nyeste Ad-aware Pro scan og oppdatert Norton Antivirus, og scanna, uten resultat. Windows Auto Update er på, slik at den alltid er oppdatert. Disken er på 250 GB og bare ca. 10 GB er brukt. med andre ord, jeg kan ikke sette fingeren på hva som er galt.

Har ikke ringt HP-support ennå, tenkte jeg skulle prøve litt her først, i og med at jeg har dårlig erfaring med support-disker.

Setter stor pris på hjelp!

Mvh. wolfbee

5108450[/snapback]

Beskrivelse av maskinvare hadde vært en fordel. Er det når Win. lastes dette sker? Eller tar det lang tid før Win. begynner å laste?

Lenke til kommentar

1. Oppstarten bruker lengst tid når skjermen er helt svart, bare en liten blinkende peker der. Det er en HP Pavilion w5080. Det er alt eg veit utenom det eg sa i første post.

2. Defragmenterte. Det hjalp kanskje littegrann, men fortsatt veldig tregt.

3. Det er tross alt en helt ny PC fra HP, så BIOS'et burde vært innstillt på riktig måte. Var også inne og kikka, men turde ikke stille på noe.

Andre som har forslag?

Endret av wolfbee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...