Gå til innhold

Tibia ot server linux

glad

Anbefalte innlegg

skal sette opp en tibia server på en linux maskin hvilket program kan jeg bruke for å kjøre servern har prøvd opentibia men den vill ikke kompilere sier at den mangler lualib selv om hadde installer lualib og lua :ermm:

Endret av glad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal sette opp en tibia server på en linux maskin hvilket program kan jeg bruke for å kjøre servern har prøvd opentibia men den vill ikke kompilere sier at den mangler lualib selv om hadde installer lualib og lua  :ermm:

Som sagt du trenger Lua. Hvis OpenTibia sier at du ikke har Lua, så har du ikke Lua, eller lua-dev.

Endret av olear
Lenke til kommentar
skal sette opp en tibia server på en linux maskin hvilket program kan jeg bruke for å kjøre servern har prøvd opentibia men den vill ikke kompilere sier at den mangler lualib selv om hadde installer lualib og lua  :ermm:

Som sagt du trenger Lua. Hvis OpenTibia sier at du ikke har Lua, så har du ikke Lua, eller lua-dev.

5116436[/snapback]

men jeg har lua allerede installert. pacman -Qs lua = lua50 installed

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5108363[/snapback]

Har du disse filene?

CVS 1.12+ (kildekoden)

GCC 3+(*)

Mysql++(**)

Automake 1.4+

liblua50

liblua50-dev

liblualib50

liblualib50-dev

boost

libxml2

libxml2-dev

libxml2-utils

libxml++2.6

libxml++2.6-dev

Hvis ikke, les mer her: http://otfans.net/showthread.php?t=12428

Lenke til kommentar

regner med du bruker windows, høyreklikk på snarveien og se på linja der det står hvor exe fila ligger der legger du til HOST server_ip PORT server_port, eller linux wine tibia.exe HOST server_ip PORT server_port --opengl

Lenke til kommentar
Selv om dette er litt offtopic, kan noen fortelle hvordan man spiller på en åpen server? Finnes det en norsk server? Hva må man gjøre?

5224103[/snapback]

Driver og setter opp en server du kan jo prøve den da den er ferdig og når jeg har fått lagd en map, eller er det bare og søke på tibia ot server list på google så finner du nok den server lista

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...