Gå til innhold

Får ikke satt 1280x1024 som oppløsning!

El Matador

Anbefalte innlegg

Heisann!

når jeg skrudde av PCen igår så alt tilsynelatene normalt ut, Men når jeg skrudde den på idag får jeg ikke valgt 1280x1024 som oppløsning! Jeg får disse valgene: 640x480, 800x600, 960x600, 1617x3282, 2536x1185. Jeg har Googlet litt, men får ikke noe skikkelig svar. Bare masse på bangala-språk. Er det noen som vet noe om dette, og hvordan det kan fixes?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva om du går inn i "display properties"->"settings"->"advanced"->"monitor" (ja, jeg har engelsk windows) og fjerner haken foran "Hide modes that this monitor cannot display", for deretter å trykke på "OK"? Får du valgt 1280x1024 da?

Dersom dette hjelper, vil jeg anta problemet ligger i definisjonsfilen til skjermen din, dvs en fil som heter noe sånt som "navnetpåskjermendin.inf". Du kan jo evt prøve å laste ned denne filen på nytt fra produsenten din og legge den inn på nytt eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Hva om du går inn i "display properties"->"settings"->"advanced"->"monitor" (ja, jeg har engelsk windows) og fjerner haken foran "Hide modes that this monitor cannot display", for deretter å trykke på "OK"? Får du valgt 1280x1024 da?

Dersom dette hjelper, vil jeg anta problemet ligger i definisjonsfilen til skjermen din, dvs en fil som heter noe sånt som "navnetpåskjermendin.inf". Du kan jo evt prøve å laste ned denne filen på nytt fra produsenten din og legge den inn på nytt eller noe i den duren?

5109291[/snapback]

Jeg hadde ikke noe valg på den avhukingen. Det var grått der.

Jeg finner ingen passende .inf filer. Jeg har sjekket Under drivere for skjermen, men der stod det at ingen drivere var nødvendige. Jeg finner ikke hjemmesiden til Orion på nettet heller.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om dette funker for deg men. åpne display properties, Advanced, GeForce 6800, Så ska du få fram en meny på venstere side, velg deg fram til Skjermoppløsninger og oppdateringshastigheter, legg til, også legger du til på Bredde = 1280 Høyder = 1024 Farge kvalitet = 32bit Oppdateringshastighet = 60hertz.

Hadde samme problemet selv engang, Dog med et fx5900xt kort og omega drivere, Fixet det hvertfall på den måten =)

Sjekk bilde for og se hvor jeg mener :p

post-35399-1131244651_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tusen takk for et tips som på en "normal" maskin hadde virket, men hos meg skjedde dette. Jeg formaterer og driter i.

5112216[/snapback]

Hehe du fikk altså ikke de valgmulighetene?

*edit* post nr 500 */edit* :tease:

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

Haha, Jeg glemte screenshot! Her er det uansett.

Man jeg formaterte, Men jeg holdt på å få hjertestans når jeg skulle sette oppløsningen etter formateringen. Jeg hadde bare de samme valgene som i post #1!

Heldigvis fikk jeg løst det med Loc Dogg sin løsning.

Edit: Glemte bildet igjen

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...