Thorz Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei! Jeg bor i Tromsø og er veldig lei av Bluecom. De slitter å levere hastighet de lover. Jeg har 2m/384k linje fra dem men bare får 330k TCP opp maks (målt med TPTEST). De har hatt bestandig problemer for å levere helle opplastingskanalen, nedlastingskanalen er ok. Jeg har bestemt meg å bytte bredbåndsleverandør. Jeg kan få Canal Digital 4/2m (kabel) eller Nextgentel 10/1m ADSL2. For min type nettbruk jeg liker bedre 4/2m linja, jeg har mere bruk for den 2mb kanalen opp men for meg det er veldig viktig at hvis de lover 2m, de leverer 2m og ikke 1.8m eller noe sånn (som Bluecom). Spørsmål er: Hvem har de mest stabile nettverk mellom disse 2? Leverer dem hastigheten du kjøper? Det er en ting som plager meg veldig med Bluecom: Når jeg surfer noen ganger tar det lang tid for å få kontakt med sidene, spesielt internasjonale sider, jeg tror at DNS servere fra Bluecom slitter lit fordi etter at jeg har etablert kontakt for første gang med en side, surfing blir rask. Jeg håper at hvem som helst jeg skal tegner avtale med slitter ikke i dette området. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Chris1981 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Heisann! Jeg sitter selv med 5/2 fra CanalDigital og bor også i Tromsø. Jeg er veldig fornøyd med linjen. Uploaden min ligger som regel rundt 280KB/s og downloaden på rundt 640KB/s. Så etter min erfaring så kan jeg annbefale dem på de sterkeste. Men nå kommer det jo også fiber da om ikke så altfor lenge, kanskje noe og vurdere det også. URL: http://www.tromskraft.no/fiber Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Fiber høres fantastisk ut, men jeg leier og tror ikke at huseieren vil betale 6400Kr . Andre ting er at de har ikke fiber enda hvor jeg bor. Jeg tror at CD er den beste løsning for meg akurat nå. Skal vente til mandag for å bestile. Håper at det dekkes mine 3 behov: 1. At de levere den båndbreden og stabilitet som de lover (det ser ut at de gjør det på CD etter å lese komentarene) 2. Lav ping for spillservere (?) 3. God og rask kundeservice om behov (jeg har hatt parabol hos dem og de har ganske rask kundeservice) Skifter dem IP-en veldig ofte? Takk. Endret 6. november 2005 av Thorz Lenke til kommentar
pine Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hei! Jeg bor i Tromsø og er veldig lei av Bluecom. De slitter å levere hastighet de lover. Jeg har 2m/384k linje fra dem men bare får 330k TCP opp maks (målt med TPTEST). De har hatt bestandig problemer for å levere helle opplastingskanalen, nedlastingskanalen er ok. Du får 330 og klager ? Hadde jeg vært deg så hadde jeg solgt pcn og kjøpt en spade. Det får du mer bruk for. Aldri hørt om overhead ? Lenke til kommentar
Term Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Vel jeg har meget negative erfaringer av CD, mens bare positive med NGT, så er ikke i tvil om hva jeg ville anbefalt. CD (for 2 år siden) var elendig modem. Etter jeg hadde fått byttet det så var det fortsatt ikke som det skulle. Jevnlige "brudd" på linja slik at forbindelsen kunne være borte gjerne 5 min før den kom tilbake osv. NGT har vært suveren i henhold til å levere fart og kundeservice. Raskt å bestille og fort gjort og avbestille når jeg måtte gjøre det. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 NGT har vært suveren i henhold til å levere fart og kundeservice. Raskt å bestille og fort gjort og avbestille når jeg måtte gjøre det. 5111589[/snapback] ngt suverene i forhold til kundeservice? er jo ingen leverandør som får så mye pes som ngt for at dem har elendig service. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 ngt suverene i forhold til kundeservice? er jo ingen leverandør som får så mye pes som ngt for at dem har elendig service. 5111652[/snapback] Kan skrive under på den ja... (dårlig service) Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Enda verre med mi telenor 1000/200 linje. Den er ustabil til tusen, men når den virker er den flott 5 i ping på de fleste spill Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Når det gjelder opphastigheten du nevner på abb du har, så er det vel uten beregnet overhead som nevnes. Blir vel sagt at man skal ta en 10 - 15 % pluss på resultatet for å kunne sammeligne. Når har de fleste leverandører begynnt å oppgi sine opphastigheter med innberegnet maring som tar høyde for dette. Endret 6. november 2005 av vembi Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det eneste negative med NextGenTel, slik jeg ser det, er tiden det tar før man får kontakt med kundeservice. Men, NextGenTel har nylig ansatt en ny sjef som har klart gitt uttrykk for at dette skal forbedres kraftig. Jeg har hatt NGT i snart 2 år og har aldri opplevd nedetid. Eneste problemet var når jeg skulle installere det, men det problemet var knyttet til at jeg manglet noe aktiviseringkode pga. et studenttilbud. Etter NextGenTel var gjort oppmerksomme på det tok det 5 min, og så var jeg på nett. Jeg synes kritikken av NGT er overdrevet! Mvh JDM Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg kan anbefale NextGentel. Jeg har aldri hatt nedetid. Bare positivt unntatt kundeservicen. Håper den nye sjefen forbedrer dette ! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Må si meg enig med Chris1981. Har samme linje som han, og opplever aldri problemer. Veldig stabil hastighet og god kundeservice. Så jeg hadde uten tvil gått for CD CD for 2 år siden var noe helt annet en i dag. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Dette valg ble vanskeligere. Etter å ha lest dine innleger (tusen takk) jeg er veldig usikker . Jeg har hørt i dag dårlig tid om CD på jobb, ikke at de er ustabil men at noen brukere her i Tromsø har hatt problemer med at servicen ble fullstendig kuttet, noen ganger 1 hel dag! Dette kan være virkelig et problem for meg (jeg må ha tilgang til internett 24/7 fordi jeg må bruke vpn til jobben veldig ofte hjemmefra). Dere som har CD, kunne dere være så snill å poste resultat av TPTEST? Dere kan laste den ned fra TPTEST . Jeg har funnet at TPTEST er en av de beste måtene å måle en linje, mye bedre og med mer stabile resultater en Speedometeret eller FTP. Programmet er gratis, liten, trenger ikke installasjon (bare kjør filen), enkelt å bruke (bare trykk på "STARTA TEST"), uten noe tull (spyware, adaware, etc) og er en absolutt kilde for å diagnose linja, høyt anbefalt. Hver gang jeg måtte klage til Bluecom jeg brukte TPTEST resultatene som argument og de var bestandig enig med meg. Kan dere som har NGT poste resultater av TPTEST også? Mange takk for hjelpen. Endret 7. november 2005 av Thorz Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Du får 330 og klager ? Hadde jeg vært deg så hadde jeg solgt pcn og kjøpt en spade. Det får du mer bruk for. Aldri hørt om overhead ? 5111587[/snapback] Du trenger ikke å være ekkel pine. Jeg skjønner bra hva overhead er. Rart at i min sak den bare affektere opplastingskanal ah? Nedlasting gir 2.1mb/s stabil som stein (nøyaktig det jeg betaler for), opplasting gir 320 (TCP) og 330(UDP) kb/s. I praksis betyr dette at Bluecom leverer bare 83 % av den opplastingskanalen jeg betaler for. 17 % av overhead høres mye til meg, spesielt når jeg vet at de kan levere nesten 95 % av opplastingskanalen uten problem (de gjord det 8 måneder siden og de hadde hatt en kjempe bra service før 02.05, for nesten 2 år, jeg mistet kapasiteten på opplastingskanalen i februar /2005). Det er ikke den eneste grunn for at jeg vil bytte Bluecom. De hadde lovet meg en oppgradering fra min 2048/256 linje til 4100/448 og etter 3 måneder har jeg bare fått en oppgradering til 2048/384, og jeg har betalt hele tiden for den høyeste linja de tilbyr (i dette område som ikke har eget Bluecom sentral). I tillegg hver gang jeg ringer support eller leveranse må jeg vente minimum 30 minutter på telefon? Disse er nok grunner til meg for å bytte leverandør. Neste gang vis lit mer respekt og tenk før du angriper andre med dine kommentarer. Endret 7. november 2005 av Thorz Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) SLETTET (dobbel post) Endret 7. november 2005 av Thorz Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Feil og dobbelfeil! Overhead er noe det kompenseres for i downstream. en 1500 linje blir synchet til 1728, for at den faktiske nedlastingen skal være på 1500. Derimot er det ikke noen tradisjon hos tilbyderne for å kompensere for overhead på upstream. Dette resulterer i at linja praktisk ikke yter full opplastingshastighet. Hvis opplastingshastighet er viktig for deg, sats s(h)dsl eller en kraftigere adsl(2+) linje. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 hmm... TPtest på CD, okei hær er mitt resultat Canal Digital 4mb/1mb Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 hmm... TPtest på CD, okei hær er mitt resultat Canal Digital 4mb/1mb 5121291[/snapback] Den er en veldig bra resultat. Du får hva du betaler for Dwagon. Takk for posten. @Zerge: Takk for forklaringen Zerge, jeg viste ikke at de kompenserte bare for downstream. Lenke til kommentar
Chris1981 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Som Cola-Boks sier, Canal Digital for 2 år siden var nesten et helt annet firma. Hadde selv 2mbit fra de og bodde på fagereng på den tiden, var ikke annet en plaget og gruet meg selv nå til og bestille 5/2 fra de ettersom de sleit med og levere 2 mbit da. Men, som sagt over så angrer jeg ikke og er storfornøyd. Eneste minuset til de er email support, men hvis du ringer de så er de hyggelig og kjappe. EDIT: Angående bytting av IP adresser, så skjer det ikke så ofte. Sitter med 2 PCer på switch her. Har ikke skiftet IP adresse mange ganger, men er stort sett i samme IP range, havner man på en man ikke vil være på så tar man bare ipconfig /release og renewer den =) Endret 8. november 2005 av Chris1981 Lenke til kommentar
raysv Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 NGT har vært suveren i henhold til å levere fart og kundeservice. Raskt å bestille og fort gjort og avbestille når jeg måtte gjøre det. 5111589[/snapback] Du må jo være NGT sin eneste kunde som klarer å komme med dette utsagnet, eventuelt aldri hatt bruk for å nå supporten dem. De er vel landets værstinger på akkurat dette området og det sier ikke lite. Hadde jeg hvert trådstarter så hadde jeg holdt meg langt unna NGT. Bare velg noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå