Gå til innhold

Firewire hd


anicet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-28 12:48, lerun skrev:

Jeg kjøpte et datafab kabinett med USB2 og Firewire. Bruker en IBM disk og firewire mot en bærbar, har ikke hatt noen problem enda. Se film over firewire er ingen problem.


Lerun


 

Hvordan er støynivået til Datafab kabinettet? Har planer om å kanskje kjøpe dette kabinettet, men vil helst at det skal være så stillegående som mulig...

Lenke til kommentar

Har brukt en IBM i en firewire boks en stund nå, men har sluttet med det. Årsaken er varme. For gøy en dag stappet jeg inn en temp. probe i Firewire-kabinettet (bak HD) og fikk en overraskelse: 46'C med romtemp. på 21'C. Da regner jeg med at selve HD'en er enda mer varm. Så nå er IBM'en ute av firewirekabinettet og tilbake på EIDE-snittet med kjølevifte. Kommer muligens til å mod'e inn en liten vifte engang jeg kjeder meg, men inntil da er firewirebox hyllevare og støvsamler.

 

Så dersom du vurderer Firewirekabinett og HD: Tenk på varmeutvkling ! Og husk at godt lydisolerte bokser også er godt varmeisolerte (dersom de ikke har innebygget vifte..).

Lenke til kommentar

Det som er bra med datafab kabinettet er at man har både Firewire og USB2. Man kan da bruke firewire hvis man trenger en sammenhengende datastrøm som f.eks ved å se en film fra kabinettet. Hvis man trenger høy teoretisk båndbredde kan man bruke USB2 porten. Har ikke benchmarka kabinettet enda, men jeg har planer om å gjøre det for å se hvordan den jobber. Utseende er greit en hvit boks like stor som en CD-rom, hvor man bare skyver av lokket for å komme til innvendig (følger også med en støtte man kan sette den i slik at man kan minske plassen den bruker). Innmaten er grei, et kontrollkort der alt er integrert bakerst i kabinettet. Vifta er plassert i et spor og kan lett fjernes(er koblet til kontrollkortet med en standard kontakt). Ved innstalasjon av HD er det et par ting som ikke er så bra. For det første, for å kunne skru fast hd'en må man først skru løs kontrollkortet og løfte ut vifta, for så og ta ut metall rammen som hd'en skal skrus fast i (skruer følger med). Oki, greit nok, men det andre prøblemet er at kablen mellom HD og kontrollkort er litt teit plassert slikt at jeg måtte bøye og vri den med litt mer kraft enn hva som kanskje er bra. Men etter en del fikling gikk det til slutt. Neste var bare å plugge i kabelen (firewire eller USB2) og la XP gjøre resten.

 

 

Ting som kunne vært bedre :

1. Vifta støyer litt for mye(bare å skifte den)

2. Kronglete innstalering av hd.

 

Jeg er foreløpig veldig fornøyd med den, selv om den støyer litt for mye, men for meg som trenger mye ekstern lagrings kapasitet (noe jeg ikke får på min bærbare) fungerer den bra.

 

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...