Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bullet proof server og nextgentel problemer.

Anbefalte innlegg

Har satt opp Bullet proof hjemme og har ingen problemer med å logge meg inn hjemmefra.

Men når andre prøver så kommer de ikke inn.

Jeg har koblet fra brannmuren i xp pro og bruker kun Norton firewall. (prøvde også å koble fra denne)

IP adressen som jeg har er vanvittig kort (xx.x.x.x)

kun 5 decimaler..hmm er det noen som har noe peil på dette.

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-26 15:04, Baldiman skrev:

IP adressen som jeg har er vanvittig kort (xx.x.x.x)

kun 5 decimaler.

Denne IP-adressen, mest sannsynlig 10.0.0.2, er en 'lokal' IP-adresse som adsl-ruteren din deler ut til deg når du starter maskinen. Dette er ikke den IP-adressen folk som skal inn på FTP-serveren din skal koble mot. Det du må få tak i er den eksterne IP-adressen som ruteren har fått tildelt av DHCP-serveren til NextGenTel. WhatIsMyIP.com er en side som lister opp din eksterne IP, den IP'en som folk skal koble mot for å komme inn på FTP'en din.

Men et annet problem som du helt sikkert har, er at ruteren/adsl-modemet ditt er konfigurert til å blokke alle forespørsler som går på port 80 (FTP-port), dette må du konfigurere manuelt på ruteren. Ta kontakt med NextGenTel for å få passord og instruksjoner for hvordan du åpner denne porten!

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Her står det alt du trenger å vite for å hoste ftp server bak en netopia eller cisco router (de routerene nextgentel bruker). Når du har åpnet portene så kommer det fremdeles opp at ipen din er 10.0.0.x ... Du finner ipen din på nettet http://www.whatismyip.com og gir denne til personen som skal logge seg på. Slik jeg gjør det med bulletproof og netopia router.

MSI KT7266Pro2, AMD XP1800+, Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 2*80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512

[ Denne Melding var redigert av: rLnd på 2002-08-26 15:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-26 15:23, mOdEtWo skrev:

Men et annet problem som du helt sikkert har, er at ruteren/adsl-modemet ditt er konfigurert til å blokke alle forespørsler som går på port 80 (FTP-port)

Ehm, 80 = HTTP, 21 = FTP (default) :smile:

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp.

Jeg har sendt mail til NGT og håper på snarlig svar i fra de.

Var inne på siten med instruks om bruk av netopia og cisco.

Cisco får jeg jo ikke brukt før jeg får svar i fra NGT og Netopia siden skjønte jeg ikke mest av, (trengte jeg et ekstra program der?)

Kjørte telnet.exe men kom ikke noe vei for det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...