ZoRaC Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hmm... merkelig... hvis du setter "$debugging = 1;", får du da opp noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 trrunde:Dette er et problem, for selv om man setter 777 på mappa, så vil ikke nye bilder som legges inn i den etterpå få samme rettigheter... På Windows-servere fungerer dette, men ikke på unix/linux. Har en tanke om at det kanskje er mulig å lage en FTP-funksjon som går inn å sletter bildene, men har ikke satt meg så mye inn i FTP via PHP enda... Tar gjerne imot tips hvis noen har noen andre forslag til løsning på dette? haavardbj: root-folder er rot-mappen til ezOnlineGallery-mappa. Husk "/" til slutt. 5132350[/snapback] Sikkert jeg som er blond og ikke så klar i hodet, men: $root_url = "http://home.no.net/havbj/inc/gallery/"; // URL to the root folder of ezGallery Denne er grei, her legger jeg bare inn adressa til mappa der galleriet ligger.. $root_path = ""; // Filepath to the root folder of ezGallery Å denne skal da være root på den mappen ligger i.. Men blir denne samme som den ovenfor? her Finner du teste'en. Å nå ligger de inne med samme adresse på begge 2. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Forskjellen er at URL er adressen man bruker i nettleseren, mens path er fil-adressen på serveren. F.eks c:/www/inetpub/havbj/inc/gallery/ Lag en fil med "echo getcwd();" i gallery-mappa for å få listet ut filbanen. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Står ingenting på debug data Edit ingen feilmeldinger bare hvor lang tid scriptet brukte Endret 10. november 2005 av trrunde Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 trrunde:Dette er et problem, for selv om man setter 777 på mappa, så vil ikke nye bilder som legges inn i den etterpå få samme rettigheter... På Windows-servere fungerer dette, men ikke på unix/linux. Har en tanke om at det kanskje er mulig å lage en FTP-funksjon som går inn å sletter bildene, men har ikke satt meg så mye inn i FTP via PHP enda... Tar gjerne imot tips hvis noen har noen andre forslag til løsning på dette? haavardbj: root-folder er rot-mappen til ezOnlineGallery-mappa. Husk "/" til slutt. 5132350[/snapback] Sikkert jeg som er blond og ikke så klar i hodet, men: $root_url = "http://home.no.net/havbj/inc/gallery/"; // URL to the root folder of ezGallery Denne er grei, her legger jeg bare inn adressa til mappa der galleriet ligger.. $root_path = ""; // Filepath to the root folder of ezGallery Å denne skal da være root på den mappen ligger i.. Men blir denne samme som den ovenfor? her Finner du teste'en. Å nå ligger de inne med samme adresse på begge 2. 5133285[/snapback] Juhu! da var det prolemet løst.. men! Virker ikke helt enda.. Vist du ser her Så finner du albumet. her? ligger admin fila Men virker som om den ikke klarer å lese bildene helt. for du får hvertfall følende beskjed: Unable to write to descriptions-file! Album "Test" created with 3 images... The process took 11.0738 seconds... Hvilke fil har den ikke tilgang til ? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hmm... Det virker som at når den oppretter mappene for hvert album i "albums"-mappa, så setter den ikke skriverettighet til den... Descriptions-fila skal ligge i album-mappa og det samme skal bildene, men det ser ut til den ikke får tilgang... Kan du sjekke rettighetene til "Naturbilder_win" og "test"? De skal være skrivbar... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvis safemode er på er det lite praktiskt ettersom det ikke vil endre rettigheter enn 700 (tror jeg) med mkdir() Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Zico: http://no2.php.net/manual/en/features.safe....functions.php: Checks whether the directory in which you are about to operate has the same UID (owner) as the script that is being executed. Vet ikke helt hva de legger i det, men... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg skjønte det ikke helt selv, men slik jeg forsto av det å gjøre det fysisk var. Når den lager mappe, så tror jeg brukeren på mappa ikke er den som brukeren på serveren. Så når du prøver å chmodde så vil det ikke funke. Hverken fra FTP eller med PHP. Det er forresten av grunnene til at mange bilde gallerier ikke støtter safemode Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Zic0: Burde det ikke dukke opp feilmelding "SAFE MODE RESTRICTION IN EFFECT", eller hva det nå pleier å stå? haavardbj: Lag en fil med <?php phpinfo(); ?> og kjør den, se om safe mode er på... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Godt mulig den kommer. Men etterosm jeg ikke har sett på kildekoden din ennå kan det godt hende du har skrudd av warning på den med @... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kjører ikke med @ på noe (så vidt jeg kan huske ), bruker heller "ini_set("display_errors", 0);" når "$debugging=0;" Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Naturbilder win er skrivbar både for eier og alle brukere.. men sliter også med en annen ting... får ikke sletta mappene (alts¨, di som ligger i album eller album mapa.. ) Endret 10. november 2005 av haavardbj Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 http://home.no.net/havbj/inc/sjekke.php Her finner du det.. Men Safe mod er av .. Dårlig tegn? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 sjekke.php finnes ikke... At du ikke får slettet dem tyder på problemer med rettigheter... Sikker på at naturbilder win er skrivbar for alle? Da burde du jo også ha tilgang til å slette den... Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Vist jeg prøver å endre rettigheter så stiller den segtilbake på det samme med en gang jeg sjekker om endringen er der.. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hmm... Da må det være noe med oppsettet på serveren din som gjør det... Har egentlig ingen anelse om hva, eller hvordan du skal løse problemet... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) v0.2 BETA er nå klar: Changelog: * Fixed bug som gjorde at bildene ikke funket med "register_globals=0;" * Bruk av ' og " i beskrivelse funker * Takler æ, ø, å i album-navn Todo: * Sjekke at albumnavn inneholder bare gyldige tegn ved opprettelse (0-9, a-z, æøå, -, _, mellomrom) * Avkrysse hvilke bilder fra temp_folder som skal være med i operasjonen ved opprettelse/oppdatering av album Edit: Fjernet nedlasting, siden ny versjon er lagt til.. Endret 8. desember 2005 av ZoRaC Lenke til kommentar
saivert Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vil bare nevne at Justin Frankel (den opprinnelige skaperen av Winamp) laga et bildegalleri system for veldig mange år siden. Han utviklet det for å kjøre på PHP3, men jeg har oppdatert det til å kjøre likegodt under både PHP4 og PHP5. Galleriskriptet heter BLORP og jeg bruker det her: http://pictures.no-ip.com Du laster opp bilder via FTP (ingen upload form altså) og besøkende kan kommentere bildene. BLORP vil også liste opp eventuelt andre filer det kommer over (som ZIP og MP3) slik at du kan vise frem andre ting enn bilder. HTML koden som BLORP sender ut validerer med HTML 4.01 Transitional (altså ikke Strict) men det kreves en del endringer i designet (bruke mer CSS og slik) for at det skal være up2date med trendene. Selve siden med det original BLORP er her: http://www.blorp.com Håper ikke dette forstyrrer dere for mye. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) 0.4BETA er nå klar, vil gjerne ha tilbakemeldinger på evnt. bugs eller features jeg burde ha med! Changelog: 0.4 BETA: ========= * Mappenavnene for album er nå ett tilfeldig tall mellom 0-9999 og album-navnet er lagret i en txt-fil, slik at den takler de fleste internasjonale tegn/bokstaver. * Opprettet .htaccess-fil som setter register_globals=off av sikkerhetsmessige hensyn * La til støtte for "exif DateTime" som gjør at datoen bildet er tatt dukker opp under bildet, hvis slik info ligger lagret i original-bildet. * Bildene renames nå, slik at det ikke skal være noe problem med "rare" filnavn (så lenge PHP greier å få renamet dem) 0.3 BETA: ========= * Fikset problem med visning av bilde-beskrivelse med " eller ' i søkemotor og enkeltbilde * Ny funksjon: "vannmerke", skriv tekst på bildene ToDo: * Avkrysse hvilke bilder fra temp_folder som skal være med i "operasjonen" * Få til alfabetisk sortering av album (og bilder?) * Legge til forrige/neste side hvis over x antall bilder og/eller album Edit: Se her for brukerveiledning: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5121778 Endret 19. februar 2006 av ZoRaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå