Gå til innhold

Oppgradere pc'n min, men hvor mye?

Anbefalte innlegg

Har pr. dags dato dette systemet:

Abit VT7, VIA PT880 s4782

Intel P4 3,0 ghz @ 3,22 ghz. ( 30 grader med boxed kjøling bare :D )

2 x 512MB TwinMOS PC3200 CL2.5 400MHz

Geforce FX 5200

Mist 580W. PSU

19 LCD" 12 ms osv..

Western 250 gb

Western 200 gb

DVD-Brenner osv blabla..

Har tenkt på oppgradering,og det blir et shuttle kabinett og et skjermkort hvertfall.

Men spm er;

Skal jeg kjøpe s478 og bruke samme cpu? (agp tho, siden jeg ikke finner s478 med pci express) og et 6600gt elns.

Eller,

skal jeg kjøpe en s939 shuttle, ny cpu og et skjermkort ? (blir da pci express)

Har ikke alt for mye penger å ta av, men får se hva prisen kommer på..

Kom med forslag til oppsett osv :)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt åpenbare spørsmål er vel hvorfor du skal oppgradere. forstår det med skjermkort, men da er kanskje et alternativ å gå for et agp-kort med 6600gt gpu.

Det som er greit med å oppgradere er to ting, fremtidsrettet for videre oppgradering samt enormt mye bedre utvalg og bedre priser på skjermkortet du skal kjøpe.

Jeg skal bygge en stuepc nå og sitter med samme problemstillingen da jeg har tenkt å gjøre det billigst mulig og bruke mitt gamle s478-kort men sliter med å finne cpu og skjermkort (hhv s478 og agp) så jeg forstår deg godt.

En oppgradering av plattformen vil seff koste litt men utbytter har jeg allerede gjort rede for (pris og utvalg mht oppgr). hvor mye vil du legge i det da?

ps. hvis du skal selge s478 cpuen din, send meg gjerne en pm.

og, det glemte jeg, shuttle har ikke mye peil på men s939 er mitt førstealternativ hvis jeg skal skifte plattform. jeg syns mao at du har funnet de beste alternativene, og det er budsjettet ditt som avgjør.

edit: jeg tror brikkesettet på s478 er årsaken til at det ikke støtter pciex. dessuten ble sokklen vel fasa ut av utvikling før pciex kom

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Budsjettet er vel laaavt, men har jo råd til et shuttlekabinett + skjermkort. Men spørs hvor lenge et 6600GT holder da..

Jeg er jo heller ingen hardcore gamer. Men FX5200 er jo søppel x]

hehe, blir nok en del grubling frem til jeg får pengene :o

Men noen som har forslag til;

1. Shuttlekabinett med s478 + agp kort ?!

2. Shuttlekabinett med s939 , cpu & skjermkort

Lenke til kommentar

shuttle ekke min kopp te, men jeg tror du vil merke enorm forskjell på å gå fra fx5200 til 6600gt. jeg gikk fra 5200 til 6800n.u. og det var syk forskjell.

Cpu til 939 vil jeg foreslå 3000+venice. den klokker greit og gir masse for pengene.

ang skjermkort holder vel 6600 gt siden du ikke er en hardcore gamer, men dette vet du nok best selv. det er imidlertid 6600gt som gir mest fps for pengene for tia, iallefall hvis du skal oppgradere fra fx5200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...