Wintermuthe Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei, Jeg fant ikke noe bedre sted å legge denne posten så derfor havnet den her. Jeg har nå bestilt komponenter og skal bygge min første PC på 6 år. Jeg har derfor noen spørsmål knyttet til dette. Komponentene er som følger: - Kabinett Antec Sonata I med orginal strømforsyning (se spec) på 380W - AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte - Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI, Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs - XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz - 2 x HD Western 80Gb IDE - 1 x Maxtor 250Gb SATA - 1 x DVD / CD brenner IDE Jeg har sjekket at strømforsyning etc. har alle de nødvendige plugger slik som 24pins til HK, fan-only MOLEX til viftene i kabinettet, SATA strømtilkopling mm. Mine spørsmål er dermed: 1. Hvilke minneporter bruker jeg (blå eller sorte) 2. Jeg har 3x HDE enheter men bare to porter så den ene HD får jeg ikke brukt. Men bør jeg kople SATA disken slik at jeg booter fra denne eller bør jeg boote fra IDE disken? Er begge deler mulig? 3. Hvordan kopler jeg til vifene i kabinettet / prosessorkjøler og hva bør jeg tenke på når disse settes opp i BIOS? Jeg ønsker nemlig et stille system så all form for "autoregulering" av viftehastighet er ønskelig. 4. Er det andre ting jeg MÅ huske på? Takk for svar! mvh. muthe Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 De blå minneportene er "hovedportene", visstnok... Det er egentlig lurt å legge systemet på den minste og kjappeste disken, og det er ikke anbefalt å ha så mange andre ting enn systemet på systemdisken.. Men jeg synes du skal legge systemet på S-ATA-disken for topp ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå